شاگردان کارلوس کی‌روش که در گروه مرگ جام جهانی در کنار قهرمان جهان، قهرمان اروپا و قهرمان آفریقا قرار گرفته اند پیش از شروع رقابت ها هیچ کس شانسی برای صعودشان قائل نبود اما کسب ۳ امتیاز دیدار حساس در مقابل تیم خوب مراکش و از سوی دیگر نمایش خیره کننده آن ها در مقابل ستاره های اسپانیا موجب شد که همه در دیدار حساس امشب تیم ملی کشورمان در مقابل پرتغال از ایران به عنوان یکی دیگر از بخت های صعود نام ببرند.

نبرد برای رؤیـای یک ملت

به گزارش قدس آنلاین، ملی پوشان کشورمان در سومین دیدار خود از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در یک دیدار حساس و تاریخی برای صعود به مرحله بعدی این رقابت ها امشب و از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه موردویا آرنا شهر سارانسک و با قضاوت انریکه کاسرس پاراگوئه‌ای  به مصاف تیم ملی پرتغال، قهرمان اروپا خواهند رفت. این دو تیم در حالی باید رودرروی هم قرار بگیرند که بدون شک یکی از آن ها جواز حضور در مرحله بعد را بدست خواهد آورد هر چند احتمال بسیار ضعیفی برای صعود همزمان دو تیم وجود دارد که این موضوع منوط به پیروزی پر گل مراکش مقابل اسپانیا در بازی همزمان است.
شاگردان کارلوس کی‌روش که در گروه مرگ جام جهانی در کنار قهرمان جهان، قهرمان اروپا و قهرمان آفریقا قرار گرفته اند پیش از شروع رقابت ها هیچ کس شانسی برای صعودشان قائل نبود اما کسب ۳ امتیاز دیدار حساس در مقابل تیم خوب مراکش و از سوی دیگر نمایش خیره کننده آن ها در مقابل ستاره های اسپانیا موجب شد که همه در دیدار حساس امشب تیم ملی کشورمان در مقابل پرتغال از ایران به عنوان یکی دیگر از بخت های صعود نام ببرند. ملی پوشان کشورمان برای صعود به دور بعد جام جهانی یک راه بیشتر ندارند و آن هم شکست دادن یاران کریستیانو رونالدو است چرا که در صورت کسب تساوی شانس بسیاری کمی برای صعود دارند و عملا نمی‌توانند به دور بعد صعود کنند.
به احتمال زیاد شاگردان کی روش امشب نیز همچون دو دیدار گذشته با تاکتیک دفاعی و استفاده از ضد حملات وارد زمین خواهند شد، هر چند ممکن است نسبت به بازی با اسپانیا از قدرت تهاجمی تیم بیشتر استفاده شود.  
از نکات جالب توجه این بازی می توان به تقابل کی روش با تیم ملی کشورش که در جام جهانی ۲۰۱۰ هدایت آن را بر عهده داشت و حضور برخی شاگردانش در این تیم و همچنین دیدار مجدد رونالدو با تیم ملی کشورمان که نخستین گل ملی اش را به ایران زده است اشاره کرد. به هر حال باید در نظر داشت حساسیت های این بازی تا آنجاست که مرد پرتغالی تیم ملی ایران برای تاریخ ساز کردن تیمش، باید تیم ملی کشور خودش را قربانی کند و با حذف رونالدو و یارانش در دور گروهی، به تاریخ بپیوندد.
اما در سوی مقابل شاگردان فرناندو سانتوسی قرار دارند که عنوان قهرمانی اروپا را با خود یدک می کشند و اکنون با چهار امتیاز و هم امتیاز با ماتادورها در رده دوم جدول قرار گرفته اند. آن ها برای صعود به دور بعدی مسابقات تنها نیاز به یک امتیاز دارند اما کسب تساوی در این بازی، شانس صدرنشینی اسپانیا را در صورت برتری مقابل مراکش افزایش می‌دهد و در این صورت شاگردان سانتوس باید در دور بعد به مصاف صدرنشین گروه A بروند. با توجه به همین شرایط احتمالا یاران رونالدو برای کسب پیروزی و افزایش تفاضل گل خود نسبت به اسپانیا به میدان می‌روند.  

‌■

اسپانیا - مراکش
اما در دیگر دیدار این گروه و به صورت همزمان در شهر کالینینگراد اسپانیای صدرنشین به مصاف مراکشی می رود که عملا از جام حذف شده است و در یک دیدار تشریفاتی و برای اعاده حیثیت در این بازی حاضر می شود. شاگردان هیرو با تثبیت جایگاهشان به پیروزی در این دیدار می اندیشند و امیدوارند در مقابل مراکش بی انگیزه به یک پیروزی پر گل دست یابند تا خیالشان از لحاظ تفاضل گل هم راحت باشد.
با همه این  تفاسیر سرنوشت دو تیم صعود کننده از این گروه در نخستین دقایق بامداد فردا مشخص می شود و بسیار امیدواریم یکی از این دو تیم خوشبخت ملی پوشان جمهوری اسلامی ایران باشند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.