احد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی‌در گفت‌وگو با قدس‌آنلاین ما درباره عدم تناسب جذب نیرو و خروج نیرو از بدنه وزارت آموزش و پرورش به دلیل بازنشستگی و راهکارهای حل این مشکل گفت: مجلس در برنامه ششم توسعه کشور موضوع جذب نیرو در آموزش و پرورش را به صورت دقیق دیده است.

دولت در رفع مشکلات آموزش و پرورش همت لازم را ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین؛ سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است دولت نسبت به آموزش و پرورش و حل و فصل مسائل و مشکلات این وزارتخانه در زمینه‌ کمبود نیروی انسانی، سرانه‌ها و تعیین و تکلیف‌ها اهتمام لازم را ندارد.

 احد آزادیخواه با  قابل دفاع خواندن برنامه مجلس  درخصوص جبران کمبود نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: نظر نمایندگان  این است که وزارت آموزش و پرورش،نیروهای مورد نیازش را از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب کند. یعنی دانشگاه یک نهاد تولید کننده و وزارت آموزش و پرورش در اینجا عملاً یک نهاد مصرف کننده است. از این رو نهاد مصرف کننده هر تعداد که سفارش بدهد، نهاد تولید کننده باید نیرو تربیت کند و این فرایندی کاملاً مشخص است و هیچ اعتراضی هم بر آن وارد نیست اما این که آیا دولت  در زمینه مسائل و مشکلات آموزش و پرورش اهتمام کافی دارد یا خیر،موضوع دیگری است.

وی با اشاره به این که احساس می‌کند دولت نسبت به آموزش و پرورش و سامان دادن به خلأ‌های جدی این وزارتخانه در حوزه کمبود نیرو، سرانه‌ها و تعیین و تکلیف‌ها اهتمام لازم را ندارد، تصریح کرد: رفع  مشکلات  یاد شده منوط به اهتمام جدی دولت  به حوزه آموزش و پرورش است. در واقع  باید دولت را متوجه کرد که اولویت اول یا یکی از اولین اولویت‌های کشور بحث فرهنگیان و آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به این که دولت در جذب نیرومشکلی از لحاظ تأمین بودجه ندارد، گفت: این موضوع جزو بودجه‌های اجتناب ناپذیر دولت است.

آزادیخواه با اشاره به ضرورت همکاری دولت و مجلس در حل مشکلات وزارت آموزش و پرورش گفت: دولت  بودجه‌ای که  امسال برای بازنشستگان آموزش و پرورش آن هم از محل صندوق توسعه ملی  پیشنهاد کرده بود 3400 میلیارد تومان  بود که نه تنها این رقم کم بود بلکه اختصاص آن از محل صندوق ملی امری خلاف بوده است بنابراین ما در کمیسیون تلفیق  علاوه بر این که محل بودجه را تغییر دادیم و  آنرا به شرکت‌های دولتی بردیم بلکه مبلغ بودجه را به 5 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش دادیم. یعنی کمیسیون تلفیق دو خدمت بزرگ جهت پرداخت مطالبات فرهنگیان آموزش و پرورش انجام داده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.