همدان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ثبت‌نام سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر همدان آغاز شد.

ثبت‌نام سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر همدان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون ،کارو رفاه اجتماعی استان همدان ،احمد توصیفیان اظهار کرد: امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته در هفته تعاون، قرار بر این است که در جشنواره تعاونی‌های برتر استان برای توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضا خانواده بزرگ تعاون کشور تعاونی‌های برتر معرفی شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته پس از اینکه تعاونی‌های برتر استان معرفی شدند، گفت: این تعاونی‌ها به جشنواره کشوری راه پیدا کردند و شرکت تعاونی مسکن مهر نوژه از استان همدان به عنوان شرکت تعاونی برتر کشوری انتخاب شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر گفت: ثبت‌نام از تعاونی‌های علاقه‌مند به شرکت در جشنواره از ۲۴ خرداد ماه آغاز شده و تا تاریخ ۱۶ تیر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: تعاونگران استان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره و ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی جشنواره به آدرس www.taavonibartar.ir مراجعه و نسبت به ورود اطلاعات تعاونی خود در مهلت اعلام شده اقدام کنند.

توصیفیان افزود: تعاونی‌ها حداکثر تا ۱۶ تیرماه سال‌جاری فرصت دارند تا نسبت به ثبت‌نام در ۲۱ گرایش‌ مختلف از جمله تأمین نیاز تولیدکنندگان، تأمین نیاز تولیدکنندگان مصرف‌کنندگان، تأمین نیاز تولیدکنندگان صنوف توزیعی، تأمین نیاز تولیدکنندگان صنوف خدماتی، مسکن، حمل و نقل، اعتبار، عمرانی، فراگیر ملی، دهیاری، دانش‌بنیان، زنان، صنایع دستی، فرش دستباف، اتاق تعاون، بنیاد تعاون و کارآفرینی، خدماتی، سهامی عام، کشاورزی، صنعتی، معدنی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی در سه گرایش تولیدی، توزیعی و خدماتی اقدام کنند.

وی در خصوص چگونگی انتخاب تعاونی‌های برتر گفت: پس از اینکه مهلت ثبت‌نام به پایان رسید، شرکت‌های تعاونی که مراحل ثبت‌نام خود را کامل انجام داده‌اند توسط هیأت داوری تخصصی مورد بازدید قرار گرفته و ارزیابی می‌شوند و در صورتی که نمره مناسبی را کسب کنند به‌ عنوان تعاونی برتر انتخاب و معرفی خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۷۵ تعاونی برای حضور در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان ثبت‌نام کرده بودند، گفت: در سال ۹۶ به‌ منظور انتخاب برترین‌ها ۲ هزار نفر ساعت کار کارشناسی انجام‌شده و در نهایت ۲۲ تعاونی به‌ عنوان نمونه استانی معرفی شدند.

وی ادامه داد: در جشنواره تعاونی‌های برتر کشور طی سال گذشته ۲۱ تعاونی برتر معرفی شدند که شرکت تعاونی مسکن مهر نوژه از استان همدان به عنوان شرکت تعاونی برتر کشوری انتخاب شد.

توصیفیان افزود: این جشنواره با هدف معرفی تعاونی‌های توانمند و الگو برای توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضای خانواده بزرگ تعاون کشور و تشویق و ترغیب فعالیت‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی در مناطق مختلف هر ساله در سطح کشور و استان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: تعاونی‌های برتر تعاونی‌هایی هستند که ضمن رعایت الزامات قانونی مرتبط و اختصاصی خاص هر گرایش، در رشته فعالیت خود نسبت به سایر تعاونی‌های هم‌ رشته و نیز بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی بخش‌های اقتصادی و عمومی از وضعیت نسبتا مطلوبی نسبت به سایرین برخوردار باشند.

* تعاونی‌های استان روبه رشد هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار کرد: افزایش تعداد تعاونی‌های ثبت شده شاهد رشد بیش از صد درصد تعداد تعاونی‌های شهری و روستایی و صادرات آنها بوده‌ایم.

وی افزود: به علاوه آن در بخش‌های نظارت بر تولید و تحقیقات در بخش تعاون توسط این اداره کل نیز بین ۱۱۸ تا ۲۰۰ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.

توصیفیان توضیح داد: سال گذشته ۱۲۶ شرکت تعاونی با یک‌هزار و ۴۵ نفر عضو و سرمایه ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال در استان به ثبت رسیده که نسبت به برنامه ۱۰۷ تعاونی شاهد رشد ۱۱۸ درصدی بوده‌ایم.

وی افزود: بر اساس مجوزهای صادرشده راه‌اندازی این شرکت‌های تعاونی در مجموع یک‌هزار و ۴۳۴ نفر فرصت جدید شغلی در بخش تعاون ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: از این تعداد تعاونی ثبت شده، ۶۴ تعاونی در قالب روستاتعاون بوده که به منظور ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی در روستاهای استان، توسعه روستایی بوده که در این زمینه نیز با توجه به برنامه‌های اعلامی ۱۲۳ درصد رشد داشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.