کرج- رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرز نسبت به ترفند کلاهبرداران از طریق تماس از شبکه های رادیویی وتلویزیونی هشدار داد.

 «برنده شدن» ترفند جدید سودجویان برای کلاهبرداری

سرهنگ محمد اقبالی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: در ماه های اخیر افراد سودجو با استفاده از شگرد جدید کلاهبرداری از طریق تلفن و برنده شدن در مسابقات مختلف اقدام به تخلیه حساب بانکی شهروندان می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش شگردهای مجرمانه در سرقت اطلاعات حساب شهروندان شاهد افزایش روزافزون قربانیان در این زمینه و گسترده شدن کلاهبرداری از شهروندان از طریق تماس های مشکوک به شیوه تماس از شبکه های رادیویی و تلویزیونی با اجرای برنامه زنده و ارسال پیامک های وسوسه انگیز هستیم.

اقبالی تصریح کرد:در این اقدام مجرمانه پیشنهادهای واهی و عوام فریبانه از سوی افراد سودجو و فرصت طلب با محتوای کلاهبرداری مبنی بر برنده شدن تحت عناوین مختلف مانند قرعه کشی و مسابقه به مردم داده می شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرز بیان کرد: به منظور پیشگیری از اینگونه جرایم، شهروندان باید در نظر داشته باشند، برای واریز وجه به حساب عابربانک، نیازی به حضور صاحب کارت در کنار دستگاه خودپرداز نیست.

وی گفت: شهروندان در مواجهه با هرگونه تماس تلفنی و یا پیامکی از طرف اشخاصی که خود را نماینده سازمان ها، شرکت ها و یا رادیو مبنی بر اینکه شما برنده (برنده جایزه خوش حسابی، سفر به عتبات عالیات، بستن قرارداد) شده اید و برای دریافت جایزه بایستی به دستگاه خود پرداز مراجعه نمائید، تمامی این تماس ها کلاهبرداری بوده و از مراجعه به پای دستگاه ATM جداً خودداری نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.