شب گذشته رسانه های بحرینی اعلام کردند که وضعیت جسمانی آیت الله شیخ عیسی قاسم –مرجع برجسته دینی بحرین- به شدت وخیم شده و ایشان به بیمارستان منتقل شده است.

وخامت اوضاع جسمانی آیت الله عیسی قاسم؛ نتیجه هفت سال سرکوبگری رژیم آل خلیفه

قدس آنلاین، مرکز حقوق بشر بحرین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: آیت الله شیخ عیسی قاسم از ۴۰۰ روز پیش تا کنون تحت اقامت اجباری در منزل خود قرار گرفته است و حتی اجازه ندارد به آسانی تحت درمان و معالجه باشد و تمام این مراحل تحت اقدامات شدید امنیتی انجام می شود.

این مرکز می افزاید: شب گذشته وضعیت جسمانی شیخ عیسی قاسم روبه وخامت گذاشت که درپی آن به بیمارستان منتقل شد. هنوز علت این وخامت اوضاع جسمانی شیخ عیسی قاسم مشخص نیست و گفته می شود که ایشان توان حرکت و راه رفتن ندارد.

اهالی منطقه محل سکونت شیخ عیسی قاسم گزارش داده اند که مسئولان امنیتی رژیم آل خلیفه فرزند و داماد شیخ را که قصد همراهی ایشان تا بیمارستان و انتقال داروهایش را داشتند، بازداشت کردند و آن دو همچنان در مرکز پلیس بازداشت هستند.

این در حالی است که اوضاع جسمانی آیت الله شیخ عیسی قاسم که در منرل خود تحت محاصره و اقامت اجباری قرار دارد، از روز ۲۶ نوامبر ۲۰۱۷ به شکل خطرناکی وخیم شد. طبق گزارش جمعیت الوفاق بحرین پزشکان تأکید کردند که شیخ قاسم نیازمند مراقبت پزشکی مستمر است و چه بسا به عمل جراحی نیاز دارد.

علماء بحرین نیز ضمن محکومیت اقدامات رژیم آل خلیفه تأکید کردند که زندگی آیت الله عیسی قاسم به شدت نگران کننده است و نمی توان در مقابل آن سکوت کرد.

روزنامه "لوموند" فرانسه چندی پیش، طی گزارشی در مورد اوضاع داخلی بحرین و اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه در روستای "الدراز" یعنی محل اقامت اجباری آیت الله شیخ عیسی قاسم نوشت: تمام ورودی ها با حصارهای آهنی و یا دیوارهای بتونی و یا سیم خاردار محاصره شده و دوربین ها تمام مناطق و فعالیت های روزمره مردم را زیر نظر دارند و در همین حین، نیروهای مخفی آل خلیفه نیز نزدیکی آن پرسه می زنند. این منطقه که حدود ۲۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد در محاصره کامل قرار دارد.

یکی از اهالی این منطقه که بنا به دلایل امنیتی و از بیم ماموران آل خلیفه از ذکر نام خود، خودداری کرد می گوید: غیر ممکن است که بتوان دوستان و نزدیکان خود را دعوت کرد یا مراسم عزا و یا جشن عروسی برگزار کرد. حتی امکان حضور آمبولانس برای انتقال بیماران به بیمارستان نیز وجود ندارد. حتی مغازه ها نیز یکی پس از دیگری بسته می شود و مردم این منطقه در خفقان هستند؛ این شرایط و وضعیت ما از ۲۰ ژوئن سال ۲۰۱۶ تاکنون است.

 ۲۰ ژوئن ۲۰۱۶ روزی است که وزارت کشور بحرین، آیت الله شیخ عیسی قاسم را به مخالفت با اقدامات آل خلیفه متهم و تابعیت بحرینی را از ایشان سلب کرد.

منطقه "الدراز" و به طور کلی تمام مناطق بحرین همچنان تحت اقدامات شدید امنیتی ماموران رژیم آل خلیفه قرار دارد و طی ماه های اخیر با تشدید حملات سرکوبگرانه، به کشور خفقان تبدیل شده است.

بحرین امروز کشوری است که در آن کسی حق حرف زدن ندارد و هیچ کس جرئت ندارد از مسئولی انتقاد کند و مردم حتی در خودروهای خود همیشه نگران هستند که هر لحظه ممکن است خودرویشان متوقف و به بهانه های واهی بازداشت شوند.

علاوه براین هر روز مشاهده می شود که رهبران و رؤسای احزاب و انجمن های مخالف بازداشت می شوند، همانطور که "نبیل رجب" یک فعال حقوقی بحرینی به دلیل چند توئیت انتقادی به پنج سال حبس محکوم شد و یا آنکه دادگاه، انجمن پرطرفدار "وعد" که مرکزی برای دموکراسی و حقوق اجتماعی است را به اتهام حمایت از تروریسم منحل کرد.

انقلاب بحرین هشداری بود برای خاندان های حاکم در کشورهای عربی خلیج فارس که مشارکت هیچ کس دیگر را در حکومت نمی پذیرند. آنها از پیروزی انقلاب مردم بحرین بسیار نگران هستند و از همان ابتدا تا کنون به رژیم آل خلیفه در سرکوب اقدامات انقلابی مساعدت کرده اند.

با تمام این شرایط و با تمام اقدامات سرکوبگرانه، رژیم بحرین نخواهد توانست تا صدای عدالت جو و حق طلب مردم بحرین را خاموش کند و رهبران و مردم مظلوم آن این پیام را به مقامات آل خلیفه می دهند که تا پای جان خواهند ایستاد و تا تحقق خواسته های به حقشان مقاومت خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.