کرج - رییس مجلس شورای اسلامی از قطعه نخست آزادراه تهران شمال در محدوده استان البرز بازدید کرد و در جریان عملیات اجرایی این پروژه مهم راه کشور قرار گرفت.

بازدید رییس مجلس شورای اسلامی از آزادراه شمال /پیشرفت ۹۱ درصدی قطعه نخست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در این بازدید که صبح امروز دوشنبه انجام شد وزیر راه و شهرسازی، رییس بنیاد مستضعفان کشور و استاندار البرز نیز حضور داشتند.

علی لاریجانی پس از بازدید از روند تکمیل پروژه آزادراه تهران شمال در قطعه نخست در روستای لانیز البرز  حضور یافت.

احداث پروژه آزادراه تهران به شمال ازحدود ۲۰ سال پیش کلید خورد وفاز اول آن تا پیش از سال ۹۴ تقریبا ۴۰ درصد پیشرفت داشت اما اکنون این پیشرفت به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

این پروژه در آغاز طی قراردادی با شرکت چینی کلید خورد اما بعد از اتمام مدت قرارداد وزارت راه و شهرسازی احداث آن را برعهده گرفت.

 پروژه آزادراه تهران به شمال در مجموع به طول ۱۲۰ کیلومتر بوده که در آن تعداد ۱۷۹ تونل به طول ۱۰۹ کیلومتر و ۹۴ پل بزرگ که بزرگ ترین آن به ۳۲۰ متر می رسد، تعبیه شده است.

بنابر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی قطعه اول ۹۱ درصد است و تلاش می شود در سال جاری زیر بار ترافیک برود همچنین پیشرفت فیزیکی قطعه دوم نیز ۲۱ درصد عنوان شده است.

اجرای این پروژه بزرگ راهسازی توسط مهندسان ایرانی انجام می‌شود و بالغ بر ۴۰ پیمانکار و مشاور ایرانی در پروژه و دو پیمانکار خارجی در بخش های مختلف آن درحال فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.