رضاطلبی _کمتر کسی را می توان در استان پیدا کرد که نام مجموعه پدیده شاندیز را نشنیده باشد. مجموعه ای که اگر چه در سال ۱۳۸۳ با نام شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز به ثبت رسید و توانست با تبلیغات گسترده اعتماد ۱۳۶ هزار نفر را که عموم آنها سرمایه گذاران خرد و مردمی بودند که سعی داشتند از کنار سرمایه اندکشان به سودی اقتصادی برسند، جلب کند.

پدیده امسال وارد بورس خواهد شد

اما در دی ماه ۱۳۹۳ برخی از دفاتر فروش سهام آن در مشهد و برخی شهرهای بزرگ ایران توسط مراجع قضایی پلمب گردید و عملا این شرکت سرمایه گذاری اقتصادی وارد چالشی شد که تا همین چند وقت پیش نتوانست از آن بیرون بیاید؛ چالش‌هایی که وعده های پدیده به سهامداران را نقش بر آب و امید سهامداران را نا امید کرد . حال پس از گذشت چهار سال از بحران ایجاد شده در مجموعه پدیده  و کش و قوس های فراوان در این مجموعه و تغییرات مدیریتی ، سهامداران درصدد هستند بدانند که وضعیت بنگاه  اقتصادی آنها پس از این بحران به کجا رسیده است. 

اما مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه گردشگری پدیده  درباره آخرین وضعیت این مجموعه گفت: امسال پدیده وارد بورس خواهد شد.

دکتر ابوالفضل انتظاری در ادامه به قدس افزود: مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر ورود پدیده به بورس را دریافت کرده ایم و ثبت نام شرکت توسعه در بورس انجام شده است و حتی یک نماد نیز به ان اختصاص پیدا کرده است و روز یکشنبه رایزنی های بیشتر و امید بخشی را در این زمینه در تهران انجام خواهیم داد . همچنین در حال مذاکره با دستگاه های حاکمیتی  و پولی کشور به منظور افزایش قیمت سهام پدیده هستیم  زیرا سهام که ویترین یک بنگاه اقتصادی  است نیازمند پشتوانه ها و ظرفیت های ویژه می باشد .

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر 30پیمانکار و مشاور کل و جزئ در مجموعه در حال فعالیت هستند، تصریح کرد:  پیشرفت فیزیکی در حوزه فاز یک تا یازده تجاری 96 درصد، در فاز یازده تا نوزده تجاری  55درصد ، در حوزه اپارتمان های میان مرتبه حدود 46درصد، در حوزه اداری 100درصد،  در مجموعه آبی 38 درصد و  در حوزه ابنیه و عمران در هتل 25 درصد می باشد .

انتظاری  افزود:  فعالیت های صورت گرفته به نحوی است که در حال حاضر سرمایه گذاران رغبت پیدا کرده اند در مجموعه پدیده سرمایه گزاری کنند که مجموعه این اقدامات باید این پیام را به سهامداران و مردم منعکس کند که مجموعه در حال بازگشت به زمان رونق خود می باشد.

****کسانی که سهام پدیده را تحلیل می کنند از سواد کافی در این زمینه برخوردار نیستند

 انتظاری اظهار داشت: مشکل ما بی سوادی کسانی است که سهام پدیده را تحلیل می کنند.قیمت سهام در شش ماهه ابتدای سال 96در سامانه سناپ به قیمت 943تومان و به صورت محدود خرید و فروش می شد. اما به تدریج این قیمت افت پیدا کرده است و به 400یا 450 تومان رسید. این قیمت در بهمن ماه به جهت امید ویژه ای که ایجاد گردید اوج گرفت به نزدیک قیمت کارشناسی 3375تومان که برای سهامداران مشخص شده بود رسید. اما از ابتدای امسال و تاکنون به دلیل نوسانات و تکانه های اقتصادی در بازار هایی همچون ارز ، سکه ،طلا و خودرو با کاهش قیمت مواجه شد .اما به خاطر اقدامات و فعالیت های امید بخشی که در مجموعه در حال انجام می باشد  قیمت سهام با افزایش همراه شد و هر سهام تا قیمت 205تومان خرید و فروش گردید. از طرفی یک عدد سهام قبلی که 450تومان خرید و فروش می شده است در حال حاضر شش برابر شده است و با میانگین فروش هر سهم به قیمت 190تومان در بازار قیمت هر سهم به 1040تومان رسیده است که در مقایسه با 450 تومان بیشتر از 100درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد:  اما اینکه این افزایش قیمت نظر سهامدار را تامین می کند باید با اطمینان گفت که خیر، حتی ما به عنوان راهبران مجموعه نیز از این قیمت فعلی رضایت نداریم زیرا سعی ما بر این است که خواسته و رضایت کامل سهامداران را  تامین نماییم . از طرفی ارزش سهام هر شرکت یا واحدی، همان رقمی است که در بازار قانونی مورد معامله قرار می گیرد. سهام شرکت پدیده نیز از این قاعده مستثنا نیست. افزایش یا کاهش قیمت سهام نیز در گروی وضعیت و شرایط حاکم بر شرکت و عملکرد ذی نفعان آن است. ایجاد نشاط در فعالیت های شرکت و وفاق و همدلی در بین سهامداران، فراهم کردن زمینه آرامش و اطمینان در شرکت و امور جاری آن و اتخاذ تمهیدات لازم برای ورود سرمایه گذار، در افزایش قیمت سهام شرکت موثر خواهند بود. 

انتظاری تصریح کرد: بر اساس طرح توجیهی که در جمع سرپرستان بانکی استان تهیه کردیم اطمینان و امید کامل دارم که دوره طلایی قیمت سهام پدیده را در پیش داریم و برای رسیدن به این هدف نهایت تلاش خود را انجام می دهیم . بر اساس آخرین کارشناسی قیمت سهام پدیده که در سال 94 از سوی کارشناسان منتخب قضایی و ستاد تدبیر انجام شد ارزش ذاتی سهام شرکت ابنیه و ساختمان پدیده 3375تعیین شد و بعد از آن کارشناسی مجددی صورت نگرفته است اما برای اینکه بتوانیم حد تعهدات خودمان را به کنسیرسیوم بانکی در ترهین املاک و مستغلات کاهش دهیم برای قیمت گذاری مجدد مکاتباتی را انجام داده ایم .

انتظاری ادامه داد: در تهیه حسابرسی و صورت های مالی عملکرد سال 1396جزئ شرکت های پیش رو هستیم به این معنا که صورت های مالی سال 96 تهیه و عملکرد 9 ماهه اول و پیش نویس آن ارائه شده است و در حال حسابرسی گردش های مالی 3 ماهه آخر سال 96 هستیم، به طوری که مجامع مجموعه در تیر ماه و یا نهایتا مردادماه تشکیل خواهند شد.

وی افزود:  خواسته ویژه ما از دولت این است که بخش های اقتصادی دولت یک حمایت ویژه ای را از پدیده داشته باشند و در جهت پشتیبانی از سهام مجموعه اقدامات ویژه ای را انجام دهند وبا رائه تسهیلات ارزان قیمت، امکان نقدشوندگی سریعتر سهام را برای سهامداران صبور پدیده تسهیل و تسریع نمایند .  از طرفی تا زمانی که حاکمیت شرکتی در مجموعه حاکم شود و خود سهامداران  راهبری مجموعه را به دست بگیرند زمان بسیار کمی را داریم و به تعبیری در زمان بسیار نزدیکی این حاکمیت شرکتی برقرار می شود و این اقدام بسیار بزرگی است که پروژه بعد از سه سال به مدار اصلی خودش برگردد و خود صاحبان سرمایه برای سرمایه خودشان برنامه ریزی و تصمیم گیری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.