بندرعباس ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان در گردهمایی شوراهای بخش مرکزی بندرلنگه از بهره برداری ۳ سایت آبشیرین کن در روستاهای این شهرستان در تیرماه جاری خبر داد .

بهره برداری از ۳ سایت آب شیرین کن در روستاهای شهرستان بندرلنگه

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان در گردهمایی شوراهای بخش مرکزی بندرلنگه اظهار داشت: ۳ سایت آبشیرین کن در تیرماه وارد مدار می شود که روزانه بالغ بر ۴۵۰۰ متر مکعب آب شیرین ظرفیت تولید دارد و شامل آبشیرین کن های مجتمع دژگان ، بندر شناس و بندر بستانه می باشد.

حمزه پور گفت: جهت احداث و راه اندازی این آبشرین کن بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوص و بیش از ۱۰۰ میلیارد از محل اعتبارات عمومی و تملک دارایی تا کنون هزینه شده است که هم اکنون به صورت آزمایشی این تاسیسات وارد مدار و حداکثر تا پایان تیر ماه به ظرفیت نهایی تولید و بهره برداری کامل خواهد رسید .

وی همچنین از انتخاب سرمایه گذار جهت احداث یک سایت آشرین کن جدید جهت تولید روزانه بیش از ۱۵۰۰ متر مکعب آب شیرین از طریق آب دریا جهت رفع کمبود آب شرب روستاهای منطقه بندر معلم ، حمیران و توابع خبر دارد .

در پایان این جلسه ناصر شریفی نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی از اقدامات موثر شرکت آب و فاضلاب روستایی در راستای تامین آب پایدار روستاهای این شهرستان که فاقد هرگونه منبع تامین آب شیرین سطحی و زیر زمینی می باشد از جمله احداث و راه اندازی بیش از ۱۰ سایت آبشرین کن تا کنون و آبرسانی به بیش از ۴۰ روستا از طریق خط محرم تقدیر و تشکر کرد و گفت:اگر تلاش های شبانه روزی و اقدامات جهادی شرکت آب و فاضلاب روستایی نبود در این خشکسالی و بحران بی سابقه کم آبی با تابستان بسیار سختی در تامین آب روستاهای شهرستانهای غرب استان مواجه بودیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.