قدس انلاین : دبیر هیئت کبدی خراسان رضوی گفت: کبدی‌کاران خراسان رضوی مورد حمایت اسپانسرها قرار نمی‌گیرند.

کبدی‌کاران خراسان‌رضوی مورد حمایت اسپانسرها قرار نمی‌گیرند

امیررضا امیری دبیر هیئت کبدی خراسان‌رضوی اقدامات و برنامه‌های سال 97 این هیئت را در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی تسنیم خراسان رضوی شرح داد، همچنین در مورد شرایط موجود در کبدی استان توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

: هیئت کبدی خراسان‌رضوی از ابتدای فعالیت‌تان از 2 سال گذشته تاکنون چه تغییراتی را در برداشته است؟

امیری: هیئت کبدی خراسان‌رضوی از دو سال گذشته افتخارات بسیاری را کسب کرده و توانسته با سایر استان‌ها رقیب سرسختی باشد، این هیئت در مسابقات متعددی در سطوح متفاوت اعم از کشوری، آسیایی و جهاین شرکت کرده و در برخی از آنها حائز رتبه شده است.

مدال‌های خوشرنگی که توسط ورزشکاران این رشته کسب شده سبب به وجود آمدن انگیزه بیشتر برای خود و سایر ورزشکاران، تلاش افزون بر گذشته و در نهایت کسب مجدد موفقیت می‌شود، خراسان رضوی دو نماینده ثابت در کشور داشته که در هر مسابقاتی حضور می‌یابند.

از افتخاراتی که تاکنون توسط هیئت کبدی خراسان رضوی کسب شد می‌توان به میزبانی دو لیگ برتر و برگزاری دو اردو اشاره کرد، همچنین هیئت استان در سال 96 رتبه دوم را کسب کرده است، علاوه بر آن کبدی در سال گذشته جزو 10 فدراسیون برتر کشور انتخاب شده است.

: هیئت کبدی خراسان رضوی از ابتدای سال 97 تاکنون چه اقدامات حائز اهمیتی انجام داده است؟

امیری: هیئت کبدی خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون اقدامات مختلفی انجام داده که بخش عمده آن مربوط به مسابقات و تمرینات است، به عنوان مثال در اردیبهشت‌ماه امسال مسابقات کشوری در بخش بانوان رده سنی جوانان در سنندج برگزار شد، ورزشکاران استان نیز توانستند در این مسابقات مقام سوم را کسب کنند.

امسال مجمع انتخابی رئیس هیئت کبدی خراسان رضوی تشکیل شده که در آن حسن احمدیان؛ سرپرست هیئت 14 رأی از 17 نفر کسب کرده و پس از آن به عنوان رئیس هیئت شناخته شد، وی در حال حاضر به انجام فعالیت‌های دفتری کبدی در استان پرداخته و امور این هیئت را به موقع پیگیری می‌کند.

در گذشته پنج نفر از ورزشکاران کبدی خراسان رضوی به مسابقات جهانی استرالیا اعزام شده و به رقابت پرداختند، اقدامات بسیاری نظایر این امور انجام شده و هنوز ادامه دارد، با انجام این امور ورزشکاران از گذشته تاکنون به میزان چشمگیری پیشرفت کرده و سطح رقابت‌های آنها حرفه‌ای‌تر شده است.

: آیا هیئت کبدی خراسان رضوی برای انجام فعالیت‌های خود سالن ورزشی اختصاصی در اختیار دارد؟

امیری: در حال حاضریک خانه کبدی در سالن شهید بهشتی در اختیار ورزشکاران این رشته در استان است، بازیکنان کبدی به راحتی در این محیط به فعالیت ورزشی خود می‌پردازند، همچنین دفتر هیئت کبدی خراسان‌رضوی نیز واقع در سالن شهید بهشتی است، ورزشکاران هیچ دغدغه‌ای از این بابت ندارند.

: برگزاری کلاس‌های داوری و مربی‌گری چگونه پیگیری می‌شود؟ آیا در حال حاضر ورزشکاران به این کلاس‌ها احتیاج دارند؟

امیری: کلاس‌های داوری و مربی‌گری پس از درخواست هیئت با تأیید فدراسیون کبدی برگزار می‌شود، در حال حاضر ورزشکاران استان به برگزاری این کلاس‌ها احتیاج دارند، هیئت نیز به فدراسیون درخواست داده و قرار بر برگزاری این کلاس‌ها در مرداد و یا شهریورماه شده است، آخرین کلاس‌های داوری و مربی‌گری که برگزار شد در آذرماه سال گذشته بود.

: هیئت کبدی خراسانه رضوی چه مسابقاتی را در سطح کشوری، آسیایی و نظایر آن در پیش رو دارد؟

امیری: در حال حاضر تمام تمرکز فدراسیون کبدی بر روی مسابقات آسیایی جاکارتا در اندونزی بوده که در شهریورماه برگزار می‌شود، این رقابت‌ها برای فدراسیون کبدی و هیئت استان حائز اهمیت بوده و بر عملکرد صحیح خود در این مسابقات تأکید دارند، مسابقات قهرمانی کشور و نظایر آن پس از جاکارتا برگزار می‌شود.

در حال حاضر دو نفر از خراسان رضوی عضو تیم ملی هستند، یک مربی و یک ورزشکار در بخش بانوان در تیم ملی حضور دارند که در مسابقات آسیایی جاکارتا نیز شرکت می‌کنند، هم‌اکنون این دو ورزشکار در حال اجرای تمرینات و آماده‌سازی برای این رقابت‌ها هستند.

: با توجه به اقدامات انجام شده و برنامه‌های بسیاری که پیش رو است، آیا بودجه کافی در اختیار هیئت کبدی خراسان رضوی قرار دارد؟

امیری: هیئت کبدی خراسان رضوی اقدامات مختلفی را انجام داده که هر کدام هزینه‌های بالایی داشتند، برگزاری مسابقات، اجرای تمرینات، اعزام ورزشکاران به رقابت‌های مختلف و نظایر آن توسط هیئت انجام می‌شود که اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و فدراسیون کبدی شاهد آنها است.

: با توجه به مخارج سنگینی که بر عهده هیئت است، آیا اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و فدراسیون کبدی از این هیئت حمایت می‌کنند؟

امیری: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و فدراسیون کبدی از هیئت حمایت می‌کنند اما کافی نبوده و این هیئت هنوز تحت فشار منابع مالی است، این کمبود بودجه تنها با وجود اسپانسر رفع می‌شود، در هر صورت مشکلات موجود از فعالیت اعضای هیئت نمی‌کاهد.

در حال حاضر اسپانسری از هیئت کبدی خراسان رضوی حمایت نمی‌کند، کمک‌های اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و فدراسیون کبدی نیز بسیار زیاد نیست و گاهی اعضای هیئت از درآمد شخصی هزینه‌های برخی از امور را پرداخت می‌کند، اما علاقه به این ورزش سبب فعالیت اعضای هیئت می‌شو.

البته مورد آخر نه تنها در اعضای هیئت، بلکه برای ورزشکاران، مربیان و نظایر آنها نیز صدق می‌کند، آنها نیز از درآمد و مخارج بالای ورزش کبدی گله مند هستند، درآمد مربیان در شأن آنها نیست اما صرفاً به دلیل علاقه آنها به این ورزش، هنوز فعالیت دارند.

گفت‌وگو از ثمره نمازی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.