قدس انلاین : رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان‌رضوی گفت: هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان رضوی در بحث سخت‌افزار و امکانات ورزشی با مشکل مواجه است.

‌هیئت ورزش‌های روستایی خراسان‌رضوی با مشکلات سخت‌افزاری مواجه است‌

 محمدرضا خوش‌باطن، رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان رضوی توضیحات کاملی در ارتباط با اقدامات و برنامه‌های هیئت ورزش‌های روستای و بومی محلی خراسان رضوی در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده است مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

: به‌عنوان رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان‌رضوی چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

خوش‌باطن: از 4 سال پیش تاکنون اقدامات مختلفی در استان اعم از برگزاری کلاس‌های داوری و مربی‌گری، تشکیل مسابقات مختلف در سطوح متفاوت اعم از استانی، اجرای تمرینات مربوطه جهت شرکت در مسابقات مختلف و نظایر این اقدامات انجام شده و ادامه دارد، اعضای هیئت نیز سعی بر انجام امور به بهترین نحو ممکن دارند.

: از ابتدای سال تاکنون چه اقداماتی انجام شده و چه برنامه‌هایی از آن شامل برنامه‌های روتین مذکور شده است؟

خوش‌باطن: هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان‌رضوی از ابتدای سال تاکنون اقدامات بسیاری را انجام داده که هرکدام در توسعه این ورزش‌ها موثر بوده‌اند، از اقدامات این هیئت می‌توان به برگزاری 18 برنامه کشتی باچوخه اشاره کرد که این برنامه‌ها مورد استقبال بسیاری از ورزشکاران قرار گرفت.

از دیگر اقدامات هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی، برگزاری جشنواره و مسابقات در شرق کشور به میزبانی ششتمد بوده که استقبال از این جشنواره کم‌نظیر بود، حدود 850 نفر در رده‌های مختلف سنی در دو بخش آقایان و بانوان از شرق کشور در این جشنواره حضور داشتند، از استان نیز با 30 تیم در این مسابقات شرکت کردند.

مسابقات جام رمضان نیز به نحو مطلوبی برگزار شده و متقاضیان بسیاری به این مسابقات مراجعه کردند، بالغ بر 100 برنامه متعدد در قالب جام رمضان برگزار شده و نتایج امتیازی این مسابقات و تشخیص برندگان آن فردا اعلام می‌شود، علاوه بر این موارد، سال گذشته مسابقات کلاسیک و یا فدراسیونی آغاز شده و امسال مرحله پایانی آن در تربت جام خاتمه یافت.

: امور دفتری هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان‌رضوی چگونه پیگیری می‌شود؟

خوش‌باطن: چندین جلسه در استان اعم از مجمع سالیانه انتخابی رؤسای هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی، جلسه تجلیل از رؤسای هیئت‌های شهرستان‌ها و نشست تجلیل از رؤسای هیئت‌های استان برگزار شده که تمامی متولیان مربوطه در این جلسات حضور یافتند، این هیئت در تلاش برای برگزاری بیشتر اقدامات مختلف است.

60 بخش خراسان رضوی فعال شده و 10 بخش باقی‌مانده آن در حال بررسی است، ورزش‌های روستایی و بومی محلی در خراسان رضوی در حال گسترش و ارتقاء بوده و تعداد ورزشکاران سالیانه از افزایش بالایی برخوردار است، فعالیت کننده‌های این رشته نیز در حال تلاش جهت شاخص شدن خود در استان و کشور هستند.

: هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان‌رضوی چه اقداماتی را در چند باقی‌مانده از نیمه نخست سال برنامه‌ریزی کرده است؟

خوش‌باطن: هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان‌رضوی برای چند ماه باقی‌مانده از نیمه نخست سال نیز برنامه ریزی دقیقی دارد، اقدامات مختلفی در این چند ماه انجام شده که از آنها می‌توان به برگزاری المپیاد بازی‌های بومی و محلی در بخش نونهالان در 70 بخش استان اشاره کرد که قطعاً این برنامه نیز طرفداران بسیاری را در بر خواهد داشت.

یکی دیگر از برنامه‌های هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان رضوی، برگزاری مسابقات قرائت قرآن میان نونهالان در 70 بخش بوده که در تاریخ مشخصی فراخوان زده می‌شود، برگزاری المپیاد ورزش‌های روستایی و بومی محلی کارکنان دولت در دو بخش آقایان و بانوان نیز از برنامه‌های این هیئت است.

المپیاد بازی‌های روستایی و بومی محلی فرزندان کارکنان دولت در دو بخش پسران و دختران نیز تشکیل می‌شود، همچنین اردوهای آمادگی و انتخابی ورزش‌های روستایی و بومی محلی برای انتخابی در رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شود، لازم به ذکر است که برنامه‌های پر مخاطبی مانند اقدامات امسال هر ساله برگزار می‌شود.

: با توجه به اقدامات و برنامه‌های بسیار ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان‌رضوی و هزینه‌های گزاف آن‌ها، آیا این هیئت مورد حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی قرار می‌گیرد؟

خوش‌باطن: هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان رضوی مورد حمایت 60 درصدی اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گرفته است، استانداری خراسان رضوی نیز 40 درصد باقی‌مانده را تأمین می‌کند و هیئت نیز حمایت‌ها را به ورزشکاران باز می‌گرداند، تعاملات خوبی میان این ارگان‌ها برقرار است.

: هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان رضوی سالن اختصاصی در اختیار دارد؟

خوش‌باطن: هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان رضوی در یک سالن ورزشی در روستای اکبرآباد فعالیت می‌کند، سایر اماکن ورزشی موجود در دانشگاه‌ها و نظایر آن در تمامی مناطق خراسان رضوی اجاره‌ای بوده و هزینه‌های آنها توسط هیئت، ورزشکاران و مسئولان سازمان‌ها تأمین می‌شود.

: آیا برگزاری کلاس‌های داوری و مربی‌گری توسط متولیان مربوطه پیگیری می‌شود؟

خوش‌باطن: بله؛ امسال توسط هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان رضوی دو کلاس مربی‌گری در رشته‌های "برای تونیک" و "بومی محلی" برگزار شده و اقدامات مربوطه پیگیری می‌شود، همچنین حضور هزار نفر از ورزشکاران ماهر و مربیان حرفه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

: به عنوان رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان رضوی چه مشکلاتی را در این رشته مشاهده می‌کنید؟

خوش‌باطن: هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان رضوی در بحث سخت‌افزار و امکانات ورزشی با مشکل مواجه است، هیچ مکانی برای آموزش وجود ندارد و اعضای هیئت از این بابت سرگردانند، همچنین بودجه‌ای برای حمایت از 70 بخش استان در دست هیئت نیست و اعضای آن تنها می‌توانند به امور خود رسیدگی کنند.

: اعضای هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان رضوی چه درخواستی از مسئولان استان دارند؟

خوش‌باطن: هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان رضوی خواستار توجه بیشتری از سوی مسئولان است، با توجه به فقدان اسپانسر، تمامی هزینه‌ها بر عهده هیئت بوده و تمامی بودجه دریافتی از اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و استانداری صرف ورزشکاران می‌شود.

علاوه بر آن امکانات سرپوشیده خراسان رضوی برای ورزش‌های روستایی و بومی محلی وجود نداشته و اعضای این هیئت خواستار فراهم‌ ساختن آن هستند، تجهیزات ورزشکاران کافی نبوده و باید در این مبحث نیز تجدید نظر شود تا ورزشکاران به طور کامل برای هر مسابقاتی آمادگی کافی را داشته باشند.

: حرف و یا نکات‌ مهم و قابل ذکر را به عنوان پایان مصاحبه ذکر کنید؟

خوش‌باطن: به تازگی رشته فوتووالی از زیر مجموعه انجمن‌های ورزشی خارج و به ورزش‌های روستایی و بومی محلی خراسان رضوی ملحق شده است، با توجه به برنامه‌های مطلوب این ورزش، پیشرفت و توسعه در این قسمت نیز پیش‌بینی می‌شود.

گفت‌وگو از ثمره نمازی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.