قدس انلاین : با افتتاح شارستان قطاع ۲ و خیابان شعاعی رضوان، منظری نو از بارگاه منور رضوی پدیدار می‌شود.

بارگاه منور رضوی از منظری نو پدیدار می‌شود

با افتتاح این خیابان در آینده‌ای نزدیک، علاوه بر روانتر شدن ترافیک مرکز شهر، مبادی منتهی به حرم رضوی از 6 خیابان موجود به 7 خیابان افزایش می‌یابد که سبب افزایش دید بصری به حرم مطهررضوی و زیبایی منظرشهری خواهد شد.


سیدمصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حرکت در مسیرایجاد سهولت در تردد زائران و مجاوران و همچنین بازگشایی مسیرهای جدید منتهی به حرم مطهر رضوی از جمله اولویت‌های ما است که در راستای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی دردست اجراست.

نعمتی افزود: بر اساس طرح مصوب نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی، خیابان‌های اصلی منتهی به حرم مطهررضوی از 4 خیابان قدیمی موجود به 8 خیابان افزایش می‌یابد و بلوار حلقوی تحت عنوان شارستان به طول 8 کیلومتر این خیابان‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی در ادامه به تشریح مشخصات شارستان واقع در قطاع 2 حدفاصل خیابان شیرازی تا خیابان طبرسی پرداخت و گفت: طول این قسمت، بیش از یک کیلومتر است که به تفکیک از خیابان آیت الله شیرازی تا تقاطع ره باغ رضوان 550 متر و از این تقاطع تا خیابان طبرسی به طول 500 متر با عرض 50 متردر حال اجراست و همزمان با این پروژه خیابان شعاعی رضوان به طول 450 متر و عرض 35 متر نیز که خیابان شهیدمحسن کاشانی را به بلوار شارستان قطاع 2 متصل می‌کند در دست احداث است.

شهردار منطقه ثامن مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات احداث شارستان قطاع 2 در دست اجراست بیان کرد: وجود املاک معارض در مسیر اجرای طرح یکی از علل کندی اجرای آن است که به جهت مزاحمت‌های احتمالی که برای شهروندان ایجاد می‌نماید از آن‌ها پوزش می‌طلبیم.

وی افزود: البته تملکات املاک معارض در قسمت ابتدایی شارستان قطاع 2 تا کنون بیش از 85 درصد و در قسمت دوم آن یعنی حدفاصل تقاطع مذکور تا خیابان طبرسی بالغ بر 70 درصد ونیز در مسیر خیابان شعاعی به میزان 98 درصد بااعتباری بالغ بر 2900 میلیارد ریال صورت گرفته است که امیدواریم با تامین منابع مالی تا ابتدای سال 98 این قسمت اجرا شود.

شهردار منطقه ثامن  با بیان اینکه با افتتاح این خیابان در آینده‌ای نزدیک، علاوه بر روانتر شدن ترافیک مرکز شهر، مبادی منتهی به حرم از 7 خیابان موجود به 8 خیابان افزایش می‌یابد و سبب افزایش دید بصری به حرم مطهر و زیبایی منظرشهری خواهد شد، افزود: مضاف بر این موارد مسیر تشرف زائران بارگاه منور رضوی که از طریق راه آهن وارد مشهدمقدس می‌شوندو شامل 30 درصدازکل تعدادزائران حرم مطهررضوی در طول سال هستند؛ از ایستگاه راه آهن تا حرم مطهر بصورت مستقیم و بافاصله کوتاه‌تر ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.