بندرعباس ـ جمعی از مسئولان استان هرمزگان از روند عملیات اجرایی تاسیسات نمک زدایی و آبشیرین کن در دست احداث روستای بندر کرگان بازدید کردند.

بازدید مسئولان استان از آب شیرین کن در دست احداث مجتمع روستایی بندر کرگان

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در طی بازدید از آبشیرین کن در دست احداث روستای بندر کرگان در تشریح مشخصات فنی و برنامه زمانبندی پروژه مذکور اظهار داشت : ظرفیت تولید این آبشیرین کن به میزان ۳۰۰۰ مترمکعب آب شیرین در شبانه روز می باشد که با تکمیل و بهره برداری از آن مشکل کمبود آبشرب و بهداشتی بالغ بر تعداد ۱۲ روستا با جمعیت ۱۵۰۰۰ نفر از جمله روستای بزرگ بندر کرگان و روستاهای توابع به طور کامل مرتفع می گردد.

 حمزه پور افزود: احداث این تاسیسات با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با سرمایه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در حال انجام است که تلاش میکنیم این پروژه مهم و زیربنایی تا پایان سال تکمیل و بهره برداری نماییم .

در این بازدید همتی استاندار هرمزگان با تاکید بر ضرورت توسعه آبشرین کن ها با توجه به شرایط بحرانی منابع تامین آب سطحی و زیر زمینی استان گخاطر نشان ساخت: انجام این کار می تواند کمک زیادی به کاهش برداشت از منابع آب شیرین زیر زمینی از جمله دشت میناب نماید.

 وی همچنین ضمن تشکر از اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی در خصوص توجه و توسعه آبشیرین کن ها جهت تامین آب پایدار در روستاها خواستار تسریع در تکمیل و بهره برداری از این پروژه تا ایام دهه فجر سال جاری شد.

ذوالقدر نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن ابراز خرسندی از احداث و اجرای این پروژه مهم و ضروری تامین آب شرب روستاهای منطقه کرگان گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان پروژه های آبرسانی متعدد و فراوانی در روستاهای شهرستانهای شرق استان از جمله شهرستان میناب در دست اجرا دارد که به رغم محدودیت اعتباری و خشکسالی انجام این همه فعالیت و انجام پروژه آبرسانی روستایی و سرعت اجرای این پروژه ها و اقدامات شایسته تقدیر و تشکر فراوان می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.