قدرت الله امام وردی گفت: اگر در شرایط نرمال از کیفیت تیم اقتصادی دولت دوازدهم و لزوم تغییر تیم اقتصادی سوال کنید معتقدم هیچ کدام از اعضای اقتصادی دولت از وزیر اقتصاد تا آقای نوبخت و رئیس بانک مرکزی از تخصص و تجربه لازم در مسائل و مباحث و سیاست گذاری های اقتصادی برخوردار نیستند.

افزایش نقدینگی در سالهای اخیر نشان دهنده عدم کفایت اقتصادی دولت هاست/ هیچ کدام از اعضای اقتصادی دولت از تخصص لازم در مباحث اقتصادی برخوردار نیستند

دکتر قدرت الله امام وردی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به عدم صلاحیت تیم اقتصادی دولت در مسائل و مباحث اقتصادی به خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین گفت: اگر در شرایط نرمال از کیفیت تیم اقتصادی دولت دوازدهم و لزوم تغییر تیم اقتصادی سوال کنید معتقدم  هیچ کدام از اعضای اقتصادی دولت از وزیر اقتصاد تا آقای نوبخت و رئیس بانک مرکزی از تخصص و تجربه  لازم در مسائل و مباحث و سیاست گذاری های اقتصادی برخوردار نیستند. وی ادامه داد:  بنده و بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدیم قطعا چینش تیم اقتصادی دولت مناسب نبوده است اما باید توجه کرد مسائل امروز اقتصاد ایران که به مرز بحرانی خود رسیده است با تغییر یا عدم تغییر تیم اقتصادی دولت دچار تحول چندانی نخواهد شد و تاثیری بر شرایط  و وضعیت موجود نمی گذارد.

امام وردی درخصوص شرایط اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: شرایط بحرانی امروز اقتصاد ایران علاوه بر سیاست گذاری های غلط پولی و مالی و افزایش نقدینگی معلول وجود یا عدم وجود تیم اقتصادی نیست که با تعویض آنها مشکلات برچیده شود حتی به جرات می توان گفت امروز بهترین های اقتصاد کشور نیز نمی توانند موثر واقع شوند چرا که مشکلات کشور ریشه سیاسی داشته و در مسائل بین المللی نهفته است. وی ادامه داد: تا هنگامی که مسائل اقتصادی کشور با مسائل سیاسی گره خورده باشد لزوما نمی توان گفت با تغییر تیم اقتصادی تغییرات چندانی در اقتصاد کشور ایجاد می شود، هر چند که معتقدم تیم موجود نباید از ابتدا روی کار می آمد.

این اقتصاددان با اشاره به تاثیرات تحریم ها بر کشور خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ریشه مشکلات اقتصادی کشور بسته به عوامل داخلی وخارجی است نمی توان خارج از نگاه به بیرون و عدم ارتباط با دنیا منتظر تحولات خاصی در حوزه اقتصاد کشور بود از این رو در چنین شرایطی نمی توان یک راهکار اقتصادی مطلوب وشفا بخش برای اقتصاد کشور ارائه داد چرا که بخش مهمی از مسائل اقتصادی کشور ریشه اقتصادی ندارد و سیاستمداران و سیاست گذاران و مجموعه حاکمیت باید برای آن چاره ای بیندیشند درغیر این صورت نمی توان انتظار داشت از طریق راهکارهای علمی واقتصادی به گشایش چندانی رسید.

وی در پایان با بیان اینکه تنش های ناشی از مسائل اقتصادی می تواند منجر به دعواهای سیاسی شود تصریح کرد: مسلما افزایش نقدینگی در سالهای اخیر نشان دهنده عدم کفایت اقتصادی دولتهاست. به هیچ وجه نمی توان منکر این قضیه شد که سیاست های غلط بانکی و مالی و عدم تصویب قوانین و اجرای درست آن در ایجاد مشکلات اقتصادی بی تاثیر بوده اما زمانی می توان دراین باره سخن گفت که شرایط سخت تحریم بر کشور فشارهای مضاعفی وارد نکند.  در شرایط بحرانی فعلی لزوما تغییر یا عدم تغییر تیم اقتصادی دولت کمک شایان توجهی به وضعیت موجود کشور نمی کند حتی می تواند در عرصه سیاسی داخلی منجر به ایجاد شکاف و دعواهای سیاسی و جناحی شود و موضوعات را بیش از این پیچیده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.