زنجان- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: طرحهای آبرسانی در زنجان ۵۶ درصد و در شهر ابهر و خرمدره ۷۲ درصد پیشرفت دارد که ۳۰درصد تجهیزات نصب شده و تیرماه به صورت آزمایشی در مدار قرار می گیرد.

 طرح های آبرسانی در زنجان ۵۶درصد پیشرفت داشته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در نشست خبری که صبح امروز در جمع خبرنگاران برگزار شد، گفت:خدمات تامین و تصفیه و جمع آوری فاضلاب  ازوظایف ماست. 

علیرضا جزقاسمی با تاکید بر مصرف بهینه آب گفت: آمار مناسبی در خصوص مصرف حامل های انرژی نداریم .

وی با اذعان به اینکه ما کشوری خشک هستیم وکمتر از ۳۰۰میلیمتر بارندگی  داریم افزود:متاسفانه میانگین مصرف آب ما دو برابر میانگین جهانی است.

جزقاسمی با اشاره به اینکه  منابع آب و خشکسالی از آنچه ما به آن فکر می کنیم به ما نزدیکتر است اذعان داشت:پاییز پارسال خشک ترین پاییز در ۵۰سال اخیر بود.

وی با اشاره به اینکه بارندگی های اخیر استان نشانه دارندگی نیست یاد آور شد:ذخیره برف نداریم و کماکان وضعیت سفره های زیرزمینی نا مطلوب است،و سدتهم نیز در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد کاهش ذخیره آب داشته است.

 این مسئول با بیان اینکه هر نفر در شبانه روزبطور مستقیم  ۲۰۰لیتر آب مصرف می کند اضافه کرد: تامین آب و صرفه جویی آن نباید تنها به فصل تابستان خلاصه شود.

جز قاسمی با اشاره به اینکه این شرکت تنها۴۰درصد قیمت تمام شده آب را از مشترکین اخذ می کند،گفت: کیفیت آب خط قرمز این شرکت لست و در این راستا تصفیه خانه  استان رتبه ۲ کشوری را در کشور دارد.

 مدیر عامل شرکت آبفا  با اشار به اینکه در کشور ما  ۶ درصد  مصارف  آب را شرب و بهداشت و ۴ درصد در بخش  صنعت و ۹۰درصد را  کشاورزی  تشکیل می دهد افزود:در کشورهای توسعه یافته این میزان در بخش  کشاورزی ۳۰درصد  و  ۶۰درصد صنعتی و ۱۰درصد در بخش شرب است.

جزقاسمی عدم نگاه اقتصادی به آب را از جمله عوامل توسعه نیافتگی ذکر کرد و یاد آور شد:قنات مناسبی نداریم و مسیرها اغلب گرفته شده و فاضلاب ها به آن ورود پیدا کرده است

وی از بحران آب  درشش شهر  استان زنجان خبرداد و گفت:برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت  را برای گذر از این بحران طراحی کردیم.

 وی با اشاره به طرحهای آبرسانی به شهر زنجان گفت: طرحهای آبرسانی در زنجان ۵۶ درصد پیشرفت و شهر ابهر و خرمدره ۷۲ درصد پیشرفت داردکه ۳۰درصد تجهیزات نصب شده و تیرماه به صورت آزمایشی در مدار قرار می گیرد.

 وی از بازسازی تاسیسات فرسوده در بافت و هسته تاریخی شهر خبرداد .

جزقاسمی در پاسخ به خبرنگار قدس آنلاین در  خصوص عدم استفاده از پساب در چرخه دوباره  گفت:۹/۹۹ درصد پساب آب است و بعد از تصفیه می تواند وارد مدار شود و در تولید صنایع الف و ب قابل استفاده است.

وی در خاتمه با اشاره به روند پیشرفت شبکه فاضلاب اظهارداشت: در شهر زنجان ۱۲۵ هزار نفر به این  شبکه متصل اند و بیش از ۵۵ درصد تاسیسات اجرا شده و برای اجرای کامل آن ۳۳۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.