بشرویه- مسئول اداره آب و فاضلاب روستایی بشرویه گفت: آب شرب روستاهاو شهر ارسک از توابع شهرستان بشرویه از طریق ۷ حلقه چاه و یک رشته قنات تامین می شود.

تامین آب شرب روستاهای بشرویه از سه مجتمع آبرسانی

​به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ،"مجتبی ملکیان " مسئول اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان بشرویه در گفتگو با قدس آنلاین از کاهش آبهای شیرین در کره خاکی خبر داد و گفت : آب اولین و حیاتی ترین ماده مورد نیاز موجودات روی کره زمین است.با آنکه ۷۱ درصد از سطح کره زمین را آب پوشانده است ولی تنها ۲.۵ درصد از کل آبهای موجود در دنیا را آب شیرین تشکیل می دهد و از این میزان سهم کشور و منطقه ما از این آب شیرین و قابل دسترس بسیار ناچیزو رو به کاهش است.

وی با اعلام اینکه آب شرب روستاهای شهرستان بشرویه از طریق هفت حلقه چاه و یک رشته قنات در قالب سه مجتمع آبرسانی  ارسک، کرند و نیگنان تامین می شود خواستار استفاده بهینه و رعایت الگوی صحیح مصرف از این ماده حیاتی شد .

وی گفت : برای تامین آب شرب ۵۲۲۰ مشترک در ۵۷ روستاو شهر ارسک ۲۲۷ کیلومتر خطوط انتقال و ۱۵۹ کیلومتر شبکه توزیع و ۳۷ باب مخازن ذخیره احداث گردیده است.

ملکیان یادآور شد: از مجموع مشترکین ،۴۰۷۱ فقره انشعاب در بخش مسکونی ،۹۳۳ فقره انشعاب تجاری صنعتی و ۲۱۷ فقره انشعاب در بخش عمومی اداری فعال است.

مسئول اداره آب و فاضلاب روستایی بشرویه از کشف نشست یابی و جلوگیری از هدر رفت آب  خبر داد و گفت : کل مصرف آب در سال ۹۶ به میزان ۵۴۶۶۸۶ مترمکعب بوده که ۸۶ درصد در بخش مسکونی، ۸درصد در بخش صنعتی و ۶ درصد نیز عمومی اداری می باشد،که در راستای صیانت و حفاظت از منابع ارزشمند آب و کاهش آّب بدون درآمد طی چهار مرحله عملیات نشت یابی هفت مورد نشتی در خطوط انتقال و شبکه های توزیع شناسایی گردید، که در مجموع از هدر رفت ۳.۷ لیتر آب در ثانیه جلوگیری به عمل آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.