یک نظرسنجی از کارشناسان جهانی که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد آمریکا در میان ۱۰ کشور پرخطر جهان برای زنان است.

آمریکا در فهرست ۱۰ کشور خطرناک دنیا برای زنان

 قدس آنلاین، یک نظرسنجی از کارشناسان جهانی که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد آمریکا در میان 10 کشور خطرناک دنیا برای زنان است.

بنیاد تامسون رویترز در این نظرسنجی از 550 کارشناس مسائل زنان در جهان پرسید "کدام کشور از میان 193 کشور عضو سازمان ملل از جهت مسائل مربوط به زنان خطرناک‌تر است". هند در این نظرسنجی [به دلیل گزارش‌های متعدد درباره آزار جنسی زنان] در راس قرار گرفت.

کارشناسان جهانی در این نظرسنجی آمریکا را به عنوان دهمین کشور خطرناک جهان برای زنان ارزیابی کردند.

با این حال، کارشناسان در پاسخ به این سوال که کدام کشور از جهت خطر حملات جنسی خطرناک‌تر است، آمریکا را در رده سوم قرار دادند.

اخیرا درباره آزار جنسی زنان در آمریکا گزارش‌های متعددی در رسانه‌های این کشور منتشر شده است. چندی پیش ۶۰ درصد پرسش‌شوندگان زن آمریکایی در نظرسنجی موسسه کوئینیپیاک اعلام کردند که دستکم یکبار در محل کار یا در خیابان و اماکن عمومی اذیت و آزار جنسی را تجربه کرده‌اند. 

بیش از ۲۰۰ زن شاغل در نهادهای امنیتی آمریکا (اینجا) نیز پاییز گذشته با انتشار یک نامه سرگشاده اعلام کردند که در محیط کار خود مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند یا حداقل زنی را می‌شناسند که تجربه آزار جنسی داشته است.

در این نامه آمده بود: «آزار جنسی فقط مشکل هالیوود، سیلیکون ولی، اتاق‌های خبر یا کنگره نیست؛ بلکه این مسئله در همه جا مشاهده می‌شود.»

همچنین، روزنامه واشنگتن پست ماه گذشته نتایج تحقیقات جدیدی را درباره آزار جنسی زنان در آمریکا منتشر کرد (اینجا) که نشان می‌دهد نیمی از زنان شاغل در بخش علوم و فناوری آمریکا در معرض آزار و اذیت جنسی قرار می گیرند. طبق این مطالعه، دانشجویان پزشکی بیش از دیگران از سوی کارکنان و اساتید هدف آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.