یزد - مدیرحفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد گفت: با تحویل آب حجمی به کشاورزان بخش بسیاری ازاضافه برداشتهای چاههای کشاورزی و ساعات کاری چاههای کشاورزی کنترل خواهد شد .

تحویل آب حجمی به کشاورزان باعث کنترل اضافه برداشتها خواهد شد

محمدرضا حکیمی در گفتگو با خبرنگارقدس آنلاین اظهارداشت: کم آبی در این شرایط باید یکی از دغدغه ای اصلی مردم باشد و در صورتی که صحیح مصرف کنترل شود  نتیجه آن حفظ  منابع آب  زیر زمینی و حفظ کشاورزی خواهد بود.

وی در خصوص تحویل آب حجمی به کشاورزان افزود: تحویل آب حجمی به کشاورزان باعث می شود بخش بسیاری ازاضافه برداشتهای چاههای کشاورزی کنترل شده وهمچنین ساعات کاری چاههای کشاورزی در این طرح کنترل خواهد شد .

حکیمی تصریح کرد: سه دشت پایلوت در استان برای تحویل آب حجمی به کشاورزان نظرگرفته شده که یکی از این سه دشت  دشت مروست است  و پروژه احیا و تعادل بخشی آن اجرا شده و در این طرح همه چاه ها  به کنتورهوشمند آب و برق  تجهیز شده و تحویل حجمی آب از طریق کنتورهای هوشمند انجام خواهد شد.

 مدیرحفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گفت: کارتهای کنتور براساس دبی  مجازچاه ها و ساعات کارکرد مجاز دشت شارژو در اختیار کشاورزان قرارگرفته و کشاورزان باید مصرف آب را تا پایان سال براساس کارت شارژ شده مدیریت کرده تا با کمبود آب مواجه نشوند.

وی خاطر نشان ساخت: با تحویل آب حجمی به کشاورزان بخش بسیاری از اضافه برداشتهای چاههای کشاورزی و ساعات کاری چاههای کشاورزی کنترل شده ودر نهایت  موجب کاهش افت سطح آبهای زیر زمینی در دشتهاو کاهس کسری حجم آبخوان ها خواهد شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.