یزد- مسئول آموزش اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: در تابستان مسمومیت ناشی از فساد مواد پروتئینی خام را جدی بگیرید.

مسمومیت ناشی از فساد مواد پروتئینی خام را جدی بگیرید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان یزد، مسئول آموزش اداره کل دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: با توجه به افزایش گرمای هوا و ایجاد شرایط رشد میکروب در مواد پروتئینی، هنگام خرید به طول زمان خرید گوشت سفید و قرمز تا رسیدن به منزل دقت کرده و تهیه محصولات پروتئینی را به مرحله آخر خرید خود موکول کنید.

دکتر حمید پورمیرزایی گفت: با توجه به غنی بودن گوشت سفید و قرمز از مواد پروتئینی و ویتامین، دمای هوای داخل ماشین می تواند نقش انکوباتور را ایفا کرده و گوشت را به درجه فساد برساند. لذا با توجه به فصل تابستان به مردم توصیه می کنیم با توجه به فسادپذیر بودن مواد پروتئینی هنگام خرید مدت زمان انجام خرید را در نظر گرفته و خرید گوشت را به مرحله آخر موکول کنند.

وی با اشاره به امکان وجود مراکز غیر مجازی که اقدام به فروش فراورده های خام دامی می کنند، تصریح کرد:  بر اساس شرایط نامطلوب نگه داری فراورده ها توسط مراکز غیرمجاز و افراد دست فروش،  شهروندان از خرید این محصولات امتناع کرده و خرید از مراکز مجاز و محصولات دارای مهر و لیبل دامپزشکی را اولویت خرید خود قرار دهند.

پورمیرزایی در پایان از مردم خواست در هنگام خرید محصولات غذایی ضمن دقت به تاریخ تولید و انقضا، شرایط نگهداری محصول در فروشگاه، تغییر ظاهر، طعم، رنگ و بوی ماده غذایی، خود به عنوان یک رسانه عمل کرده و تخلفات مشاهده شده را به متخلفان تذکر و از طریق سامانه ۱۵۱۲ به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.