قدس انلاین : نایب رئیس اتحادیه املاک مشهد مقدس با اشاره به اینکه اتحادیه املاک نقشی در حوزه نرخ‌گذاری قیمت رهن و اجاره ندارد گفت: قیمت رهن و اجاره در مشهد تابع نرخ بازار است.

قیمت‌ها در مشهد تابع نرخ بازار است
سیدعلیرضا علویان در مورد وضعیت بازار رهن و اجاره در مشهد در آستانه فصل نقل و انتقالات ملکی اظهار داشت: رابطه مستقیمی میان مبلغ و ارزش کل ساختمان و مبلغ خرید و فروش و قیمت تمام شده یک ملک وجود دارد و مبلغ رهن و اجاره نیز از همین قاعده پیروی می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه املاک مشهد مقدس ادامه داد: برای مثال اکنون در برخی از مناطق مشهد، قیمت رهن و اجاره نیز مشابه قیمت خرید و فروش براساس متراژ است، برای مثال برای رهن یک منزل مشخص در یک منطقه مشخص باید متری یک میلیون تومان بابت رهن بپردازید.

علویان در پاسخ به نقش اتحادیه املاک مشهد در حوزه نرخ‌گذاری رهن و اجاره بیان کرد: ما به‌هیچ عنوان نرخی اعلام نمی‌کنیم و این جزو وظایف ما نیست، در حقیقت وظیفه اتحادیه املاک نرخ‌گذاری در حوزه رهن و اجاره نیست بلکه ما قراردادهایی را که همکاران منعقد کرده‌اند احصاء و براساس آن نرخ رشد رهن و اجاره را اعلام و از سوی دیگر بر قراردادها نظارت داریم. قیمت رهن و اجاره تابع نرخ بازار است و ما نرخی را در این حوزه مشخص نمی‌کنیم.

وی گفت: امسال با توجه به شرایط اقتصادی نرخ دقیقی را نمی‌توان در حوزه افزایش رهن و اجاره اعلام کرد اما برای مثال اواخر سال گذشته برای امسال افزایش 10 درصدی پیش بینی شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.