رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی شب گذشته خود در کارولینای جنوبی درباره مسائل مختلفی صحبت کرد.

ادعاهای عجیب ترامپ: ما چین را ساختیم/ مراکز نگهداری از پناهجویان در دوره ریاست جمهوری من بهتر و تمیزتر شده‌اند!

قدس آنلاین، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته (دوشنبه) در یک سخنرانی در کارولینای جنوبی درباره مسائل مختلفی از جمله سیاست‌های ضدمهاجرتی‌اش، جنگ تجاری با چین، نشست خود با رهبر کره شمالی و اعمال تعرفه های وارداتی بر محصولات دیگر کشورها صحبت کرد.

ترامپ در این سخنرانی مدعی شد مراکز نگهداری از مهاجران در زمان ریاست جمهوری او بهتر و تمیزتر از دوره ریاست جمهوری باراک اوباما هستند. وی با مقایسه تصاویری از مراکز نگهداری مهاجران در سال 2014 و هفته های اخیر اعلام کرد این تصاویر نشان می دهد کیفیت این مراکز بهبود یافته است.

دونالد ترامپ در این خصوص گفت: من یک چیز را آموخته ام، این که مراکز نگهداری از پناهجویان ما تمیزتر و بهتر شده اند. من این را آموخته‌ام.

وی در ادامه با اشاره به انتقادهای گسترده از سیاست های ضدمهاجرتی‌اش افزود: من گفته ام که این برای ما خوب است. دموکرات‌ها خواهان مرزهای باز هستند. آنها می خواهند هر کسی از جمله باند MS-13 وارد کشور شود. دموکرات‌ها نیروهای گشت مرزی را دوست ندارند. دموکرات‌ها پلیس را دوست ندارند. آنها هیچ کس را دوست ندارند.

دونالد ترامپ در بخش دیگری از این سخنرانی 45 دقیقه ای اش درباره اعمال تعرفه های وارداتی بر محصولات چینی صحبت کرد و گفت: سال گذشته کشور ما 817 میلیارد دلار را در توافق های تجاری از دست داد. کدام کشور خراب شده ای چنین کاری کرد؟ بله مطمئنا اصلی‌ترین کشور چین بود.

ترامپ با ادامه صحبت‌هایش علیه چین در اظهاراتی شوکه کننده مدعی شد که چین را آمریکا ساخته است. وی در این خصوص گفت: ما چین را ساختیم. من رئیس جمهور شی جین پینگ را دوست دارم؛ اما ما چین را ساختیم! ما نمی خواهیم عالی باشیم؛ اما نمی توانیم 817 میلیادر دلار را هم از دست بدهیم.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی اش اتحادیه اروپا و کانادا را هدف قرار داد و اعلام کرد: تا زمانی که این کشورها تعرفه های وارداتی بر روی محصولات آمریکایی از جمله خودروها و مواد غذایی را کاهش ندهند، ما هم تعرفه هایی را بر روی محصولات این کشورها اعمال می کنیم. آنها مرسدس هایشان را به آمریکا می فرستند، بی ام دبلیو هایشان را می فرستند و ما هیچ مالیاتی بر روی این محصولات اعمال نمی کنیم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین از کانادا انتقاد کرد و گفت: کانادا 300 درصد تعرفه بر روی محصولات لبنی صادراتی اش به آمریکا وارد می کند. من می خواهم این تعرفه ها کاهش یابند. می خواهم کشاورزان ما بتوانند تجارت کنند. می خواهم ما هم بتوانیم همانطور که آنها خودروهایشان را اینجا می فروشند، ما هم خودروهایمان را در آنجا بفروشیم.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی اش به نشست خود با رهبر کره شمالی اشاره کرد و گفت: چند ماه پیش را هرگز فراموش نمی کنم که در کاخ سفید همه می گفتند نشست با کره شمالی غیرقابل باور است. پیش از ورود من به کاخ سفید، احتمال جنگ میان آمریکا و کره شمالی وجود داشت. در این صورت میلیون‌ها میلیون نفر کشته می شدند. اما جهان هم اکنون به مکان امن تری تبدیل شده است و کره شمالی هم به مکان بهتری تبدیل می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.