بجنورد- داستان‌نویس برجسته خراسان شمالی گفت: برپایی کارگاه‌های آموزشی نباید تنها معطوف به دوره برگزاری کنگره‌ها و جشنواره‌ها باشد؛ بلکه لازم است این کارگاه‌ها در طول سال با دعوت از اساتید برجسته کشور در استان برگزار شود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی ادبیات آئینی در طول سال تداوم داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، علی مهدی دوست، با اشاره به برگزاری سومین کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی، به وضعیت ادبیات آئینی استان در بخش داستان پرداخت و گفت: اگر فرض خود را تعداد جوایز گرفته شده داستان‌نویس‌های استان در کنگره‌های ملی بگذاریم باید بگوییم اوضاع هنرمندان آئینی خراسان شمالی درزمینهٔ داستان نسبتاً خوب است؛ به‌گونه‌ای که داستان‌نویسان آئینی استان در جشنواره‌های مختلفی که نسبتی با هنر آئینی دارند بیش از انگشتان دو دست جایزه دریافت کرده‌اند.

وی افزود: اگر از این منظر نگاه کنیم اوضاع ما بد نیست اگرچه پتانسیل ما بیشتر و بالاتر است؛ اما اینکه هنرمندان استان ما به طور جدی در بحث آئینی کار کنند، این موضوع را حداقل در بخش داستان کمتر می‌بینم.

مهدی دوست ادامه داد: داستان‌نویسان آئینی خراسان شمالی هم برای جشنواره‌ها و هم بر اساس دغدغه‌هایی که دارند کار ارائه می‌دهند و وضع ما درمجموع بد نیست؛ اگرچه پتانسیل دوستان بالاتر و بیشتر است.

وی در ادامه با اشاره به تجربه برگزاری دو دوره کنگره ادبیات آئینی در استان، اظهار کرد: یکی از نقاط قوت دو کنگره قبلی برگزاری کارگاه‌های داستان در کنار کنگره دوم بود که انتظار می‌رود این مسئله امسال و در سومین کنگره ادبیات آئینی تقویت شود.

مهدی دوست خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی نباید تنها معطوف به دوره برگزاری این کنگره و جشنواره‌های مشابه باشد؛ بلکه لازم است این کارگاه‌ها در طول سال با دعوت از داستان‌نویس‌های آئینی برگزار شده و دغدغه‌ها را مطرح کنیم.

وی تصریح کرد: در این کارگاه باید دو موضوع مدنظر باشد؛ نخست اینکه جنبه‌های آئینی و دینی هنرمندان تقویت شود و دوم این‌که چگونه این دغدغه‌ها را به فرم داستانی درآوریم.

مهدی دوست اظهار کرد: حوزه هنری خراسان شمالی تا جایی که توان داشته این کار را انجام داده؛ اما تقویت این روند نیازمند بودجه‌های بیشتر است.

وی افزود: اگر هدف صرفاً برگزاری جشنواره و جمع‌آوری کار و جایزه دادن باشد در بلندمدت هیچ آورده‌ای نخواهیم داشت به‌جز اینکه داستان‌نویس ما دچار توهم می‌شود که مثلاً من ده تا جایزه گرفته‌ام؛ اما اگر برگزاری کنگره‌ها و جشنواره‌ها بهانه‌ای برای برپایی کارگاه و ارائه آموزش و ارتقای سطح هنرمندان باشد می‌تواند منشأ اثر و عامل تقویت آن رشته هنری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.