گناباد -رئیس دادگستری گناباد از کاهش ۶۴ درصدی ورودی پرونده ها به خاطر اقدمات پیشگیرانه خبر داد.

کاهش پرونده های ورودی به دادگستری گناباد

به گزارش خبرنگار قدس انلاین رئیس دادگستری گناباد  امروز سه شنبه در نشت خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در گفتگو با خبرنگاران گفت:ورودی پرونده ها در سال ۹۳ از ۱۵ هزار ۳۶۰پرونده در پایان سال ۹۶ به ۱۳ هزار ۱۷۲ پرونده کاهش یافته است.

 علیرضا مه ولاتی افزود:از سال ۹۳ به بعد روند  ورود به زندانها نیز کاهش یافته  بطوریکه در سال  ۹۳ تعدا زندانیان ۲۶۳ نفر بوده  و اکنون تعدا انها به ۲۴۷ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد : با اقداماتی  که صورت گرفته  همچون افزایش  شعبات و تعداد قاضی  پرونده های  مانده در پایان سال ۹۳ از ۴۴۹۰فقره  به ۱۶۲۸ فقره در پایان سال ۹۶ رسیده است.

رئیس دادگستری گناباد گفت:مدت زمان رسیدگی به پرونده ها از حدود یک سال به میانگین  حدود یک ماه کاهش یافته است

.وی افزود در راستایی  بهینه سازی اماکن اداری در سال گذشته حدو ۵ میلیارد ریال  صرف  بازسازی اماکن شده است. وی با اشاره به راه اندازی سامانه سنا در دادگستری از  مردم خواست با ثبت نام در این سامانه  از  خدمات قضایی بهر مند شوند. رئیس دادگستری گناباد گفت: از هفته اینده پزشگ قانونی در شهرستان مستقر خواهد شد  و این مشکل مردم به خاطر نبود پزشک قانونی  برطرف می گردد.

وی در خصوص  زندان گناباد که مدت ۲۳ سال از ساخت ان می گذرد گفت : متاسفانه تمام  اماکن زندان  اماده است اما هنوز زیرساختهای ان از قبیل اب و فیبر نوری و گاز  مشکل دارد که امید است با تامین اعتبار این مهم برطرف شود.

دادستان گناباد هم در این نشست جرم اول شهرستان را  ایراد ضرب و جرح دانست وگفت: متاسفانه   ایراد صدمه ناشی از تصادفات رانندگی و جرحی  در شهرستان رتبه اول  را دارد و جرائیم  توهین ، نگهداری مواد مخدر و  ضرب وجرح  ناشی از رانندگی به ترتیب بیشترین جرائم شهرستان می باشد  که بایستی مردم  استانه تحمل خود را افزایش دهند.

حمید رضا بنی اسدی افزود:تعدا زندانیان  شهرستان هم اکنون ۲۵۰نفر می باشد که از این تعداد ۱۵ نفر محکوم مالی  می باشند   که ۱۳۴ نفر از این زندانیان در بند باز نگهداری میشوند.

وی بیشترین جرائم زندانیان را حمل مواد مخدر و سرقت دانست و گفت :متاسفانه جرائم اینترنتی و کلاه برداری افزایش یافته و مردم باید بیشتر هوشیار باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.