اصفهان- مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: از آبان ماه سال گذشته تاکنون حتی یک درخت کهنسال در شهر اصفهان قطع نشده است، البته درختان خطرآفرین(درختانی که به دلیل آفات و بیماری ها از درون آسیب جدی دیده اند) را باید قطع کنیم.

درختان خطرآفرین شهر اصفهان قطع می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فروغ مرتضایی نژاد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با فصلی شدن جاری کردن آب در بستر زاینده رود از سال ۹۱ و بسته شدن یکسال اخیر این شریان حیاتی اصفهان و افزایش مشکل کمبود منابع آبی ۳۰ درصد چاه های در اختیار شهرداری اصفهان خشک شده است.

وی افزود: در اثر بحران کم آبی همچنین دبی بسیاری از چاهها کاهش یافته و آب بعضی از چاهها شور شده است و نمی‌توان از آنها برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان پارکهاو فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری اصفهان توافقی را با شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان انجام داده تا در صورت حاد شدن شرایط بحران کم آبی ۱۵ چاه مطلوب را در اختیار بخش شرب قرار دهیم و در ازای آن پساب در اختیار شهرداری قرار گیرد، البته برای استفاده از پساب جهت آبیاری فضای سبز نیاز به تصفیه ثانویه از جمله گند زدایی پساب ها داریم که این مهم در تصفیه خانه سپاهانشهر انجام می‌شود.

وی عرصه فضای سبز شهر اصفهان را  پنج هزار و ۴۰۰ هکتار و عرصه چمن این شهر را ۵۴۰ هکتار اعلام کرد و گفت: سرانه تفرجگاهی شهر اصفهان ۳.۳ مترمربع و سرانه اکولوژیک شهر اصفهان ۱۶.۵ مترمربع است که در مجموع سرانه اکولوژیک شهر اصفهان با احتساب ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار، ۲۶ مترمربع است.

مرتضایی نژاد با بیان اینکه سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان دوره های آموزشی برای دو هزار و ۲۰۰ کارگرفضای سبز خود برگزار کرده است، ادامه داد: برای مدیریت منابع آبی همچنین سیاست های تشویقی و جرایمی نیز برای پیمانکاران در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد:  لباس فرمی برای کارگران فضای سبز در حال تهیه است که بر روی آنها حک شده «آبیاری من چگونه است؟» تا کارگران و مردم در خصوص آبیاری فضای سبز حساس شوند.

مردم هدر روی آب در فضای سبز شهر را گزارش کنند

مدیرعامل سازمان پارکهاو فضای سبز شهرداری اصفهان از مردم خواست هر گونه  هدر روی آب در فضای سبز شهر را با سامانه ۱۳۷ شهرداری و یا از طریق تلفن گویای ۳۲۶۷۰۷۰۶ به صورت ۲۴ ساعته اطلاع دهند تا در اسرع زمان پیگیری های لازم برای رفع هدرروی آب انجام شود.

وی به برنامه های سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان در سال جاری اشاره و اظهارکرد: امسال برای جایگزینی چمن های مقاوم به خشکی در  فضای سبز شهر اصفهان اقدامات لازم صورت می گیرد، همچنین در خصوص انتقال پساب پس از تصفیه و گندزدایی اقدامات در حال انجام است تا جنگل شرق حفظ شود.

مرتضایی نژاد در خصوص شایعه قطع درختان شهر، گفت: از آبان ماه سال گذشته تاکنون حتی یک درخت کهنسال در شهر اصفهان قطع نشده است، البته درختان خطرآفرین(درختانی که به دلیل آفات و بیماری ها از درون آسیب جدی دیده اند) را باید قطع کنیم.

وی طرح جمع آوری آب های سطحی یا روان آب ها  برای آبیاری فضای سبز، بازگشت آب آب نماها در چرخه فضای سبز را از جمله اقدامات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان خواند و افزود: طرح استفاده از آب خاکستری نیز در دستور کار این سازمان قرار گرفته و مکاتبات آن با معاونت شهرسازی و معماری انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پارکهاو فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد آبیاری فضای سبز شهر اصفهان با روش آبیاری تحت فشار انجام می شود، اظهارکرد: در حال حاضر تصفیه ثانویه پساب ها با هزینه های سنگین، به روز رسانی باغ گلها  و اجرای طرح جامع باغ گلها انجام شده است و ۱.۷ هکتار به وسعت باغ گلها اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق مختلف شهرداری کلینیک های فضای سبز در حال راه اندازی است، همچنین در صدد افزایش سرانه فضای سبز تفرجگاهی هستیم و برای حفظ درختان تلاش های زیادی را انجام خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.