قدس انلاین : کارگردان تئاتر «من مرتضی تنها هستم»گفت: آسیب‌هایی که به‎واسطه تنهایی و افسردگی امروزه در جامعه ایجاد می‌شود، توسط تئاتر «من مرتضی تنها هستم» بیان می‌شود چرا که بزرگترین تراژدی برای انسان، تنهایی است.

«من مرتضی تنها هستم» آسیب‌های اجتماعی حاصل از تنهایی را بیان می‌کند
مهران سلیمانی‌پاک عصر امروز در نشست خبری فصل دوم تئاتر کافه‌ای «من مرتضی تنها هستم» که در پردیس سینمایی گلشن برگزار شد، گفت: سال گذشته با تشکیل گروه تئاتر «نون»، اولین کار خود به‌نام «من مرتضی تنها هستم»را که یک روایت شیرین از فوجی یاما تلخ بود را به سبک تئاتر محیطی و در کافه و کافه کتاب‌ها اجرا شد.

کارگردان و بازیگر تئاتر بیان کرد: این نوع تئاتر از فضای مشارکتی مخاطب برای فضای نمایش استفاده می‌کند که ایده این کار توسط من و بهزاد آقاجانی رقم خورد و از ٢٠ تیرماه تا ٢٠ بهمن‌ماه سال گذشته اجرا شد.

وی با اشاره به‌استقبال خوب مخاطبان از این تئاتر، تاکید کرد: این تئاتر در مشهد و بجنورد اجرا شد و از ٩۵ اجرا در مشهد عبور کرد و استقبال بی‌نظیر مخاطبان باعث تولید فصل دوم این تئاتر و روایت جدید مریم شد.

سلیمانی‌پاک افزود: گروه «نون» تئاتر موزیکالی به‌نام «قهرمان شو» که یک تئاتر شوواقعی است را نیز در کارنامه یک ساله خود دارد که توسط بهزاد آقاجانی اجرا شد.

کارگردان تئاتر «من مرتضی تنها هستم» با اشاره به‌اینکه در دهه ٧٠ هم نمایشی به‌سبک تئاتر محیطی اجرا شده است؛ متذکر شد: همراه گروه تصمیم گرفتیم ژانر محیطی که در تهران هم بسیار مرسوم بود را تولید کنیم که به‌اجرای مونولوگ و تئاتر تک بازیگر «من مرتضی تنها هستم» رسیدیم.

وی فصل دوم این اثر را با اجرای همان نقش و تک بازیگر، همراه دانست و گفت: گروه «نون» در حال آزمون و خطا بوده و نقاط ضعفی هم دارد، اما مردم با تماشای آن از این تئاتر حمایت کنند چرا که تئاتر بدون حمایت و به خصوص حمایت دولتی فلج می‌شود.

سلیمانی‌پاک با گلایه و انتقاد از عدم حمایت مسؤولین شهری از تئاتر؛ ادامه داد: در سال گذشته شورای شهر حمایت‌هایی را در رابطه با اختصاص رولاپ و بیلبورد برای تبلیغات شهری، از ما انجام می‌داد اما این اتفاق امروز رخ نمی‌دهد.

کارگردان تئاتر «من مرتضی تنها هستم» با تاکید بر اینکه این تئاتر بیان‌کننده دغدغه‌های اجتماعی است؛ یادآور شد: آسیب‌هایی که به‎واسطه تنهایی و افسردگی امروزه در جامعه ایجاد می‌شود، توسط تئاتر «من مرتضی تنها هستم» بیان می‌شود چرا که بزرگترین تراژدی برای انسان، تنهایی است.

وی با اشاره به‌اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تبدیل به‌نهادی نظارتی شده است؛ گفت: شهرداری از ما حمایت معنوی کند و فضاهای تبلیغاتی را در اختیار ما قرار دهد.

سلیمانی‌پاک با تاکید بر اینکه مدیوم تئاتر بسیار خاص است؛ عنوان کرد: در تئاتر کافه‌ای قرار است ما به‌سراغ مخاطب برویم، در گروه نون هم ما مخاطب‌سنجی را انجام دادیم تا همه طیف‌ها را پوشش دهیم و ارتباط بیشتری با مخاطب داشته باشیم.

کارگردان تئاتر «من مرتضی تنها هستم» با اشاره به اینکه در تئاتر «قهرمان شو» امکان همکاری با تمامی ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادها را داریم؛ اظهار کرد: تئاتر«من مرتضی تنها هستم» از هفته آینده، 3 روز در هفته و در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه اجرا می‌شود.

وی قیمت بلیت تئاتر «من مرتضی تنها هستم» را 12 هزار تومان و با تخفیف سینما گلشن، 10 هزار تومان اعلام کرد و گفت: بلیت نمایش «من مرتضی تنها هستم» در سایت سینما تیکت به‌فروش می‌رسد و قیمت بلیت نمایش «قهرمان شو» 15 هزار تومان است که در سایت مشهد گیشه فروخته می‌شود.

سلیمانی‌پاک در پاسخ به‌این سؤال که آیا نمایش‌های محیطی هم قابلیت اجرا در جشنواره تئاتر فجر را دارد و آیا برای نمایش‌های گروه«نون» اقدامی صورت گرفته است؛ بیان کرد: جشنواره  تئاتر فجر هرساله فراخوانی برای نمایش‌های خیابانی صحنه‌ای دارد و سال گذشته هم بخش تئاتر محیطی را به جشنواره اضافه کرده بود اما ما نتوانسیم برای این تئاتر اقدام کنیم، اگر امسال این فراخوان اعلام شود حتما شرکت می‌کنیم.

در ادامه این نشست بازیگر تئاتر «من مرتضی تنها هستم» گفت: مشهد بعد از تهران دومین شهر دارای تئاتر پویا است که مردم برای تماشای آن پشت در سالن صف می‌بندند.

رضا عرفانی با تاکید براینکه در جشنواره تئاتر فجر سال گذشته هنرمندان خراسان بسیار درخشیدند و از طرف شهرداری لوح تقدیر دریافت کردند؛ عنوان کرد: من به‌شهرداری گفتم ما لوح تقدیر نمی‌خواهیم بلکه نیازِ ما امنیت شغلی است چرا که یک بازیگر نیاز دارد روی کار خود متمرکز باشد.

وی با اشاره به‌اینکه اتفاقات شهر مشهد از همه جا رصد می‌شود؛ ادامه داد: حیف است هنر تئاتر را رها کنیم و حمایتی از آن صورت نگیرد.

بازیگر تئاتر «من مرتضی تنها هستم» اشاره کرد: خواسته من این است تابلوهای تبلیغاتی شهر را به‌ما برگردانید چرا که آنها برای شخص خاصی نیست و اگر امروز تئاتر وارد سبد خانوار نمی‌شود علت آن عدم حمایت مردم رسانه و مسؤولین است.  

عرفانی با تاکید بر اینکه وظیفه یک گروه تئاتر تربیت بازیگر است؛ ادامه داد: هر گروه بر اساس سیاست‌های خود به‌آموزش و اجرا می‌پردازد اما متاسفانه این کار هنوز در کشور ما انجام نمی‌شود.

در بخش دیگر این نشست، مدیر پردیس سینمایی گلشن با اشاره به‌ اینکه اولین توصیه و مطالبه رهبر انقلاب در مباحث فرهنگی است؛ گفت: مسؤولین ما نسبت به‌فرهنگ توجیه نیستند و برخی افراد در این میان نگاهشان با سیاست آمیخته شده و لازم است به‌فرهنگ نگاه بهتری داشته باشند.

 فرزین جیرانی با بیان اینکه خصوصی‌سازی سینما باعث ارتقا آن می‌شود؛ افزود: مشهد یکی از شهرهایی است که سرمایه‌گذاری در بخش سینمایی بسیار سخت است، این برای ما افتخاری ندارد، چرا باید هنرمندان ما به‌شهرهای دیگر مهاجرت کنند.

وی عنوان کرد: فیلم‌هایی از سینما هنر و تجربه را هم اکران می‌کنیم چراکه این آثار درخشش بسیاری دارد، نقد و بررسی آنها را هم در دستور کار داریم.

 مدیر پردیس سینمایی گلشن با اشاره به‌اینکه با سینما جوان هم وارد گفت‌وگو شدیم؛ گفت: تعدادی فیلم سینمایی خارجی هم خریداری شده بود که بعد از اینکه از طرف شورای صنفی اعلام شد فقط فیلم‌‎های دارای پروانه نمایش اکران شود؛ اجازه اکران آنها را نداریم و اکران متوقف شد.

جیرانی با تاکید بر اینکه اکران فیلم‌های خارجی به‌رشد سینما کمک می‌کند؛ اظهار کرد: «فیلم نت» فیلم خارجی بدون پروانه نمایش را در سایت خود قرار داده و مردم آنها را تماشا می‌کنند.

وی تاکید کرد: از 100 درصد فیلم‌های سینمای ما، تنها 10 درصد فیلم خوب داریم در این میان برخی فیلم‌های اجتماعی هم پر فروش بوده اما نمی‌توان به‌آنها تکیه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.