اصفهان- دبیر انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان از افزایش ۲۰ درصدی قیمت خانه های نوساز در اصفهان خبر داد و گفت: این شیب افزایش قیمت ها طی سال های آینده به سمت خانه های چند سال ساخت هم می رود.

افزایش ۲۰ درصدی قیمت خانه های نوساز در اصفهان

احمد تولا در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین افزایش بی سابقه قیمت مصالح ساختمانی تا ۵۰ درصد همچنین دستمزد کارگران ساختمانی را از جمله عوامل گرانی قیمت خانه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت بازار مسکن با توجه به شرایط فعلی به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست، گفت: بازار مسکن تا مشخص شدن وضعیت اقتصادی همچنان ملتهب باقی می‌ماند و احتمالاً در شهریور ماه دوباره شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر مردم در بلاتکلیفی خرید  و فروش مسکن قرار گرفته‌اند و تا تکلیف قیمت ها مشخص نشود، این التهابات از بین نمی رود.

وی ادامه داد: هم فروشنده و هم خریدار مسکن نگران هستند و هیچ کدام احساس آرامش از خرید یا فروش ندارند و در بلاتکلیفی به سر می برند.

تولا از افزایش ۲۰ درصدی قیمت خانه های نوساز در اصفهان خبر داد و گفت: این شیب افزایش قیمت ها طی سال های آینده به سمت خانه های چند سال ساخت هم می رود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در نیمه دوم سال در بازار مسکن اتفاقی می افتد و اوضاع وضعیت ناآرام مسکن سامان می یابد، اظهارکرد: تصور من در سال جاری افزایش قیمت مسکن های نوساز و چندسال ساخت است، چرا که  مگر مصرف کننده واقعی قدرت خرید ندارد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان گفت: البته در صورتی که دلالان و انبوه سازان وارد بازار مسکن شوند، امکان ایجاد تغییر شرایط وجود دارد.

وی که معتقد است قوانین که طی ۶ سال اخیر در مبحث ساختمان‌سازی وضع شده بزرگترین عامل بی‌رونقی بازار مسکن بوده است، تاکید کرد: اشتغال و ظرفیتی که در بخش مسکن انباشته شده باید سیار، فعال و جریان یافته باشد، اما متأسفانه کمتر به این مسئله مهم و حیاتی توجه شده و طی سال‌های گذشته نه تنها حوزه ساخت و ساز مسکن و صنایع مرتبط توسعه‌ای نیافته‌اند بلکه هر روز موانع بسیار دامنگیری برای آن ایجاد کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.