بجنورد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در حال حاضر از ۲۲ شهر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب ۱۴ شهر استان با تنش آبی مواجه هستند که برای عبور از تابستان و جلوگیری از تنش آبی در این شهرها به ۳۰۰ میلیار د ریال اعتبار نیاز داریم.

تنش آبی در ۱۴ شهر استان نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ، مهندس غلامحسین ساقی در جمع خبرنگاران استان  اظهار کرد: در سال ۹۷ برای شهرهایی که جزء مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بوده ۲۴۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شده است و علاوه بر آن ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از همین محل برای تکمیل اجرای پروژه آبرسانی رینگ شمالی شهر بجنورد ( اجرای خط انتقال آب سد شیرین دره از تصفیه خانه آب تا مخزن آهکی ) اختصاص داده شده که با تخصیص این اعتبار می توان این پروژه را تا گلستان شهر اجرایی نماییم.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت شهری  استان خراسان شمالی در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین ساکن هستند، اظهارکرد: آب شرب این سه شهر از آب سدها تامین می شود و با توجه به کاهش نزولات جوی در سال آبی جاری و کاهش آب پشت سدها ، دو شهر شیروان و اسفراین با مشکل کم آبی مواجه هستند که برای رفع این مشکل حفر ۲۴ حلقه چاه در دست اقدام است.

مهندس ساقی افزود: برای جلوگیری از تنش آبی در شهر شیروان دو حلقه چاه حفر شده و حفر یک حلقه چاه دیگر نیز در برنامه قرار دارد و خط انتقال شیروان نیز در دست اقدام است.

وی یادآور شد: همچنین برای شهر اسفراین حفر ۸ حلقه چاه در دست اقدام است و خوشبختانه در بجنورد مشکل خاصی وجود ندارد اما نباید برای تامین آب در بجنورد متکی به سد باشیم بلکه باید اقدامات و برنامه های لازم جهت پیش بینی منابع زیرزمینی نیز انجام شود.

مهندس ساقی با اشاره به در دستور کار قرار دادن یک حلقه چاه در هر کدام از شهرهای فاروج، تیتکانلو، حصار گرمخان، لوجلی، زیارت، قوشخانه و سنخواست افزود: در شهر چناران شهر، پیش قلعه و شهر آوا احداث مخزن ذخیره آب نیز در حال پیگیری و اجرا است.

وی از آغاز احداث یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در گلستان شهر بجنورد خبر داد و افزود: همزمان با انتقال آب از سد به رینگ شمالی شهر اگر در گلستان شهر این مخزن احداث شود تا ۵۰ سال آینده شهر بجنورد به مخزن آب دیگری نیاز نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.