اهواز_ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: صبغه اسلامی اوقاف باید مورد توجه قرار گرفته شود رعایت ملاحظه این نکته لازم است که نیروهای شرعی و فقهی اوقاف باید سایه افکن بر مجموعه باشند.

صبغه اسلامی اوقاف باید مورد توجه قرار گرفته شود

به گزارش قدس آنلاین، آیین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، در تالار شهید مطهری اهواز برگزار شد. آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با بیان اینکه در نظام ما اداراتی وجود دارند که متصدی کارهای اجرایی بزرگی هستند که البته گاه با مسائل سیاسی تلفیق می‌شوند، گفت: ما معتقدیم سیاست ما عین دیانت ماست و این موضوع بلااشکال است.

وی ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌بینیم که جدا از ادارات دولتی، نهادهایی وجود دارد که حاکی از اسلامیت نظام است که به دو قسمت تقسیم می‌شود. نهادهایی که نماینده ولی فقیه در آنها حضور دارد و دیگری نهادهایی که از اول با پایه شرعی و اسلامی برسرکار آمده‌اند.

آیت‌الله شفیعی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از نهادهایی که بالاخص نماینده مقام معظم رهبری در آن حضور دارد. اوقاف یک مسئله اساسی و جدی است. در رژیم گذشته هم اوقاف وجود داشت اما عملکرد رژیم گذشته با حال بسیار متفاوت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اسلامیت اوقاف باید بر همه جهات غلبه داشته باشد. وقف دارای ویژگی‌های مهمی است که یکی از آن، ابدی بودن آن است. آنچه را که می‌دانیم و می‌شنویم آن است که مقام معظم رهبری به عنوان حاکم اسلامی و ولی‌امر مسلمین اهتمام زیادی به مسئله وقف دارد و کوچک‌ترین لغزش از مسائل وقف به نیت واقفان مستلزم رسیدگی و رصد است.

وی با بیان اینکه حضور روحانیت به عنوان مسئولان اوقاف در سرتاسر کشور به صبغه اسلامی آن بازمی‌گردد، گفت: نباید بعد اسلامی اوقاف با بعد اداری آن ادغام شود. براین اساس که اوقاف به دست روحانیت و نماینده ولی‌فقیه اداره می‌شود، باید چگونگی ارتباط بین اوقاف از نظر شرعی و مردمی بر پایه وقف باید حتماً مورد ملاحظه قرار گیرد. مبادا چیزی بر بعد اسلامی اوقاف غلبه یابد. این هشدار را به مسئولان اوقاف می‌دهم که کسی که وارد دستگاه وقف می‌شود باید بداند دنیا و آخرتش در گرو مسائل وقفی است.

آیت‌الله شفیعی گفت: صبغه اسلامی اوقاف باید مورد توجه قرار بگیرد. رعایت و ملاحظه این نکته لازم است که نیروهای شرعی و فقهی اوقاف باید سایه‌افکن بر مجموعه باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و خدمات حجت‌الاسلام طباطبایی در سمت مدیریت اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: برای مدیرکل جدید آرزوی موفقیت دارم و ما می‌خواهیم همیشه شاهد پیشرفت موقوفات استان خوزستان باشیم.

منبع: ایکنا خوزستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.