ایلام- مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اظهاری در سال جاری در استان ایلام ۴ درصد افزایش یافته است.

تسلیم اظهارنامه مالیاتی در ایلام ۴ درصد افزایش یافت

غلامرضا امیدی روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه در خردادماه سال جاری ۱۷ هزار و ۹۷۷ نفر از اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل و کسب و کارها، اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کرده اند، اظهارداشت: این تعداد نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در ۳ ماهه اول سال جاری، ۲۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان درآمد مالیاتی مستقیم داشته ایم، افزود: درآمد ارزش افزوده در سال گذشته نیز به ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید که تحقق ۹۶ درصدی ارزش افزوده را نشان می دهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام به فرصت صاحبان شرکت ها، صادرکنندگان، تولیدکنندگان، موسسات فرهنگی و هنری، مالیات اجاره محل و ... برای تسلیم اظهارنامه تا پایان تیرماه جاری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: افزون بر این، صاحبان کسب و کارها نیز تا ۱۵ تیرماه زمان دارند تا ارزش افزوده ۳ ماهه اول سال ۹۷ را پرداخت کنند.

امیدی با تأکید بر ارائه اظهارنامه مالیاتی بر اساس ماده ۱۴۶ قانون مالیات های مستقیم برای بهره مندی از معافیت مالیاتی، بیان کرد: مشاغلی که بر اساس قانون از معافیت مالیاتی بهره مندند همچون موسسات فرهنگی، هنری، شرکت های کشاورزی و دامپروری، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و ... موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی هستند در غیر اینصورت علاوه بر دریافت مالیات، مشمول جریمه غیرقابل بخشش خواهند شد.

وی با اشاره به صرف درآمدهای مالیاتی در استان، یادآور شد: در سال گذشته ۴۴ میلیارد تومان از محل درآمد های عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.