رشت- همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب به منظور آشنایی شهروندان با روند تصفیه آب و آگاهی از منابع تأمین آب خام ، با همکاری سازمان مردم نهاد سبزکاران بالان جمعی از مدیران مجتمع های مسکونی شهر رشت از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان بازدید نمودند.

بازدید جمعی از مدیران مجتمع های مسکونی شهر رشت از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان ، در ابتدا مهندس هادی نیزه باز قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اهمیت آشنایی شهروندان با روش تصفیه آب به جهت آگاهی از نحوه تولید آب آشامیدنی و بهداشتی به تشریح چگونگی رعایت نکات بهداشتی در امر تصفیه آب و نحوه میکروب زدایی پرداخت.

وی در ادامه افزود: آب تصفیه شده در تصفیه خانه در تمام روزهای سال با کیفیت استاندارد های جهانی، با رعایت فاکتور های شیمیایی و فیزیکی در حد مطلوب و تحت نظارت مرکز بهداشت تولید می شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: تأمین و توزیع آب شرب و جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب از وظایف ذاتی این شرکت است که در راستای ارتقاء خدمات ، با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان تا سال آینده ، ظرفیت تولیدآب استان به ۶۰۰۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید.

سپس دکتر حجازی مدیر دفتر کنترل کیفی آب شرکت با تاکید بر اهمیت پارامتر های کیفی آب در کنار تأمین و توزیع آن، تصریح کرد: مراکز بهداشت به عنوان دستگاه نظارتی بر تمامی پارامتر های کیفی آب از مرحله تولید تا توزیع نظارت دارند.

وی همچنین با تأئید بهداشت و سلامت آب استان تأکید کرد: با توجه به تغییر منبع آب خام از سد شهر بیجار به رودخانه سفیدرود طی روزهای اخیر مرکز بهداشت با کنترل فرایند، رعایت استانداردهای جهانی را تأئید نموده است و هم اکنون نیز منبع تأمین آب خام تصفیه خانه سد آیت اله بهجت شهر بیجار می باشد.

سپس مهندس نیزه‌باز در پاسخ به سئوال یکی از بازدیدکنندگان در خصوص طعم آب اظهار داشت: آب های زیر زمینی در گیلان آهن و منگنز بسیار بالایی دارند و به مرور زمان در شبکه رسوب می کنند و این رسوبات با شستشوی شبکه توزیع آب مرتفع می شود و آبفای گیلان با شستشوهای شبانه شبکه بر این مهم نظارت دارد.

وی با معرفی خدمات مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ افزود: شهروندان می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۲۲ با شرکت در ارتباط باشند و فقط با یک تماس از خدمات شبانه روزی این مرکز بهره مند گردند و هرگونه خدمتی اعم از خرید انشعاب ، رفع حوادث، اعلام کارکرد کنتور، پرداخت قبض آب بهاء و ... را از این مرکز دریافت نمایند.

گفتنی است در ادامه بازدیدکنندگان ضمن مشاهده تلاش و زحمات مجموعه آب و فاضلاب در تأمین آب شرب بهداشتی و سالم به شهروندان ، با بازدید از قسمتهای مختلف تصفیه خانه با پروسه تصفیه آب و روند اجرای آن آشنا شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.