معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه مطابق با برنامه زمان‌بندی تمامی مقدمات برای برگزاری حج فراهم شده است، گفت: حج با عزت، کرامت و امنیت اهمیت زیادی دارد، بر همین اساس توافقی در این زمینه صورت گرفته است.

مقدمات حج با عزت ایرانیان فراهم شده است/ لزوم حضور زائران در جلسات آموزشی

به گزارش قدس آنلاین،اکبر رضایی معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت با حضور در رسانه ملی با اشاره به اینکه عملیات اعزام زائران خانه خدا از ۲۷ تیرماه آغاز می‌شود، اظهار داشت: امسال پس از تأیید نهایی جداول پروازی اعزام‌ها در دو مقطع مدینه قبل و مدینه بعد از ۲۷ تیرماه آغاز و تا ۲۴ مردادماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سهمیه مشخصی برای حجاج ایرانی مشخص شده است، افزود: بر اساس تعداد متقاضیان حج، تعداد کاروان‌های هر استان اعلام شد و افرادی که تا پایان دی‌ماه سال ۱۳۸۵ در بانک‌های عامل اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند، مشمول تشرف به حج تمتع سال جاری هستند.

رضایی با اشاره به اینکه برخی در مدت زمان تعیین شده ثبت‌نام را انجام دادند اما به دلیل عدم انتخاب کاروان و تکمیل ظرفیت امسال به حج مشرف نمی‌شوند، گفت: این افراد برای سال آینده باید خود را آماده کنند تا در کاروان‌های حج ۹۸ حضور بیابند.

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زائران باید قبل از تشرف آگاهی لازم را در زمینه اجرایی، پزشکی و فرهنگی داشته باشند، خاطر نشان کرد: ما فراخوان ثبت‌نام زائران را از چهارم بهمن‌ماه اعلام و پس از تکمیل ظرفیت کاروان‌ها، جلسات آموزشی را آغاز کردیم و به دلیل تنوع مسائل اجرایی باید همه افراد در این جلسات شرکت کنند تا سفر را بدون دغدغه و با آگاهی کامل انجام دهند.

وی با اشاره به انجام امور اجرایی در حج سال جاری خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهم بین سازمان حج و زیارت به نمایندگی از نظام جمهوری اسلامی ایران با وزارت حج عربستان، ما مطابق برنامه‌ریزی حج، امورات اجرایی از جمله عقد قرارداد با هتل‌ها، حمل و نقل، قربانی، تغذیه و تدارکات را انجام دادیم و اقدامات اجرایی برای شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و سعودی به موقع صورت گرفت و هم‌اکنون مطابق با برنامه زمان‌بندی تمامی مقدمات حج با کیفیت و با عزت فراهم شده است.

رضایی با بیان اینکه سال گذشته عملیات حج به خوبی انجام شد، تصریح کرد: برای ما در حج عزت، کرامت و امنیت از اهمیت زیادی برخوردار است، بر همین اساس این موضوعات مورد تفاهم و امضای طرفین ایران و عربستان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه نیمی از زائران خانه خدا با هواپیمای‌های ایرانی و نیمی با هواپیمایی سعودی به حج اعزام می‌شوند، گفت: امسال در فرودگاه‌های اصفهان، خراسان رضوی و تهران هم زائران مدینه قبل و هم مدینه بعد داریم و زائران از دو شرکت هواپیمایی ایران و سعودی به حج مشرف می‌شوند؛ در حالی که در برخی استان‌ها همچون کرمان زائران از هواپیمایی ایرانی و زنجان از هواپیمایی سعودی به عربستان منتقل خواهند شد.

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت در ادامه به دستبندهای حجاج برای شناسایی زائران خانه خدا اشاره کرد و افزود: امسال در کارت‌های شناسایی زائران توسط نرم‌افزارها اطلاعات زائران از جمله محل اقامت آن‌ها در مکه و مدینه، مشاعر مقدسه و سایر اطلاعات اولیه درج می‌شود تا مسؤولان امکان کسب اطلاعات لازم را داشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.