همدان - مدیر درمان تامین اجتماعی همدان از افتتاح چهار پروژه بزرگ درمانی تامین اجتماعی در همدان خبر داد.

افتتاح ۴ پروژه بزرگ درمانی در همدان

به گزارش قدس آنلاین ،علیرضا صفری از افتتاح ۴ پروژه بزرگ درمانی تامین اجتماعی در  همدان و اظهار کرد: پروژه درمانگاه رزن، انبار دارویی بیمارستان غرضی ملایر، اورژانس و مرکز MRI بیمارستان آتیه همدان طی ماه جاری به مناسبت هفته تامین اجتماعی با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری مستمر و با تلاش برخی از مسؤولان توانستیم پروژه‌هایی که سال‌ها موفق به راه‌اندازی آنها نشده بودیم را به ثمر بنشانیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان به افتتاح پروژه درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان رزن در این ماه اشاره  کرد که این پروژه در بهمن ماه سال ۹۳ با سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به همدان کلنگ‌ زنی شده است.

وی با بیان اینکه درمانگاه رزن شامل بخش داروخانه، آزمایشگاه، بخش پزشک عمومی، بخش مامائی، تزریقات و پانسمان خواهران و برادران، تحت نظر و سرم‌تراپی و گچ‌گیری  است، خاطرنشان کرد: اتاق احیاء قلبی ریوی، دندانپزشکی، اداری و مالی، سالن آموزش، واحد استریل، انبار دارویی، پارکینگ، نمازخانه، تأسیسات مرکزی، نگهبانی، تلفنخانه، اطلاعات، پذیرش، فرابری داده ها، رختکن خواهران و برادران را می‌توان از دیگر بخش‌های این درمانگاه نام برد.

صفری با اشاره به اینکه درمانگاه رزن در متراژ ۴ هزار و ۹۹۸ متر مربع و در زیربنای ۲ هزار و ۴۷۴ ساخته شده است، گفت: اعتبار خرید زمین این پروژه ۹ میلیارد ریال، اعتبار ساخت ۶۰ میلیارد ریال و اعتبار تجهیز ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی ضمن قدردانی از تلاش و پیگیری‌های حسن لطفی؛ نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس نسبت به راه‌اندازی این پروژه، افزود: تمام تلاش ما ارائه خدمات درمانی رایگان تامین اجتماعی در تمام شهرستان‌ها به ویژه مناطق محروم است.

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان با اشاره به راه‌اندازی انبار دارویی بیمارستان غرضی ملایر بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه در شهریورماه سال ۹۴ آغاز شد و خوشبختانه اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه این انبار دارویی در مساحت یک‌هزار متر مربع احداث شده که علاوه بر تامین داروهای ملایر، داروهای شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان را نیز تامین می‌کند، گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر۳ میلیارد تومان طبق تکنولوژی‌ها و استانداردهای روز دنیا برای نگهداری دارو ساخته شده است.

صفری از تلاش حجت‌الاسلام احد آزادیخواه و محمد کاظمی نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به خاطر پیگیری‌های مستمر در راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این پروژه قدردانی کرد.

وی با اشاره به بازسازی بخش اورژانس بیمارستان آتیه همدان که در سال ۷۵ در قالب پروژه احداث بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی آتیه همدان در شهرک مدنی ساخته شد، افزود: عملیات بازسازی این بخش در زیربنای یک‌هزار و ۳۲۸ متر مربع طی بهمن ماه سال ۹۶ اجرایی شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان با بیان اینکه بازسازی اورژانس بیمارستان آتیه با ۲۱ میلیارد ریال در قالب برنامه عملیاتی مصوب سازمان تأمین اجتماعی اجرا شده که اکنون آماده بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه ظرفیت ارائه خدمات اورژانس به مردم منطقه به ویژه ارائه خدمات رایگان به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و قشر آسیب‌پذیر کارگری از ۱۰ تخت تحت نظر و سرم‌تراپی به ۲۳ تخت تحت‌نظر و هشت تخت سرم‌تراپی ارتقا یافته است.

وی با تاکید به اینکه متراژ اورژانس ۱۰۰ متر مربع توسعه یافته است، بیان کرد: ۱۵ میلیارد و  ۴۷۰ میلیون ریال صرف بازسازی ساختمان و تأسیسات و ۶ میلیارد ریال صرف نوسازی تجهیزات پزشکی این واحد شده است.

صفری  بهره‌برداری از دستگاه «MRI» فیلیپس بیمارستان تامین اجتماعی همدان سخن گفت و افزود: این دستگاه پیشرفته‌ترین نوع دستگاه « MRI» از نوع ۱.۵ تسلافیلیپس است که برای تشخیص بیماری‌هایی همچون بافت مغز، مفاصل، اعصاب، ستون فقرات و جراحی های اتوپدی کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه « MRI» بیمارستان آتیه قابلیت‌های نرم‌افزاری جدیدی دارد که طی چند فاز آماده ارائه خدمات به مراجعین است، گفت: بزرگترین مزیت دستگاه این است که علاوه بر قابلیت‌های تازه، نرم‌افزارهای جدیدی بر روی آن نصب شده و در خصوص محدودیت وزن بیمار مزیتی که دارد قطر گانتری این دستگاه نسبت به دستگاه‌های مشابه ۱۰ سانتیمتر اضافه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان با بیان اینکه برای خرید دستگاه MRI مبلغ ۶ میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برای جانمایی این دستگاه فضایی بالغ بر ۱۵۰ متر مربع در نظر گرفته شد.

وی با تقدیر از رئیس سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: در راه‌اندازی این دو پروژه نیز امیر خجسته و حمیدرضا حاج‌بابایی نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تلاش بسیاری داشتند که کمال قدردانی را دارم.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.