قدس انلاین : نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد، از رقابت 91 هزار و 681 داوطلب از خراسان رضوی در کنکور سراسری 97 خبر داد.

رقابت بیش از 91 هزار داوطلب خراسان رضوی در کنکور 97
دکتر علی گنجعلی ، با اعلام اینکه یک میلیون و 11 هزار و 825 نفر از تمامی کشور در کنکور سراسری 97 به رقابت خواهند پرداخت، اظهار کرد: از این تعداد 63 درصد داوطلبان در گروه علوم تجربی، 14 درصد در گروه علوم ریاضی، 20 درصد در علوم انسانی و 3 درصد در گروه هنر و زبان‌های خارجی شرکت کرده‌اند.
وی ادامه داد: داوطلبان گروه های تجربی، ریاضی و انسانی می‌توانند به صورت همزمان در گروه هنر و زبان‌های خارجی نیز شرکت کنند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد از کاهش 12 درصدی مشارکت داوطلبان در استان خراسان رضوی نسبت به سال گذشته در کنکور سراسری 97 خبر داد و افزود: 10 درصد از داوطلبان استان در گروه علوم ریاضی، 52 درصد در گروه علوم تجربی، 17 درصد گروه علوم انسانی، 8 درصد گروه هنر و 12 درصد نیز در گروه زبان‌های خارجی ثبت‌نام کرده‌اند.
گنجعلی با بیان اینکه 59 درصد داوطلبان کنکور سراسری در خراسان رضوی را زنان و 41 درصد را مردان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: تقریبا می توان گفت که امسال نسبت جنسیت در تمام گروه‌ها به همین ترتیب است به غیر از گروه علوم ریاضی که 35 درصد داوطلبان را زنان و 65 درصد را مردان شامل می شوند.
وی با اعلام اینکه امسال 48 هزار و 514 نفر از مشهد در کنکور سراسری به رقابت خواهد پرداخت، تاکید کرد: 61 درصد شرکت کنندگان مشهدی را زنان و 39 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه کنکور سراسری 97، هفتم الی هشتم تیرماه در هشت حوزه امتحانی در سطح مشهد برگزار خواهد شد، عنوان کرد: 56.8 درصد داوطلبان در حوزه امتحانی دانشگاه فردوسی، 10.3 درصد در دانشگاه آزاد اسلامی، 11.2 درصد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و باقی داوطلبان نیز در سایر حوزه های امتحانی نظیر پیام نور، موسسه آموزش عالی غیردولتی خیام و... حضور خواهند یافت.
گنجعلی خاطرنشان کرد: به داوطلبان توصیه می‌شود دفترچه آزمون را به دقت مطالعه کنند و حوزه امتحانی خود را از قبل شناسایی کنند. شب پیش از آزمون نیز استراحت کافی داشته باشند و شام و ناهار سبک صرف کرده و به هیچ عنوان فست فود نخورند. قبل آزمون نیز صبحانه کامل میل کنند.
وی ادامه داد: داوطلبان بایستی وسایل آزمون را حتما با دقت کنترل کنند و از همراه آوردن تلفن همراه مطلقا خودداری کنند. همچنین حمل وسایل الکترونیکی در کنکور مجاز نیست مگر اینکه توسط سازمان سنجش استثنا برای برخی رشته‌ها اعلام شده باشد.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید براینکه داوطلبان موظف هستند پیش از شروع فرایند آزمون، در حوزه امتحانی حاضر باشند، یادآور شد: درب‌های ورود به حوزه در نوبت صبح از ساعت 6 صبح  باز می‌شود و ساعت هفت و نیم صبح  فرایند آزمون آغاز خواهد شد. درنوبت بعدازظهر نیز درب های حوزه امتحانی از ساعت 12:30 ظهر باز و ساعت 15 بعدازظهر آزمون آغاز خواهد شد.
گنجعلی با اشاره به داوطلبان  کنکور در حوزه امتحانی دانشگاه فردوسی مشهد، یادآور شد: با توجه به پروژه پایانه اتوبوسرانی و پارکینگ زیرسطحی آزادی در ضلع شمالی پارک ملت، محدودیت های برای توقف خوردروهای شخصی ایجاد شده است، لذا به داوطلبان توصیه می شود که تا حد امکان از وسایل نقیله عمومی برای تردد در حوزه دانشگاه فردوسی استفاده کنند تا از ترافیک و اخلال در جابجایی جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: همچنین داوطلبان حوزه دانشگاه فردوسی از درب‌های شرقی و غربی به جای درب شمالی در روز کنکور برای ورود به این دانشگاه استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.