۱۵ سازمان حقوق بشر فرانسوی و بین المللی خواستار پایان عملیات نظامی در "الحدیده" یمن شدند و از کشور فرانسه خواستند تا صادرات اسلحه به امارات متحده عربی و عربستان سعودی را که از آنها برای کشتن غیر نظامیان در یمن استفاده می کنند، به طور کامل متوقف کنند.

تحریم سلاح علیه عربستان سعودی و امارات متحده عربی

به گزارش قدس آنلاین، سازمان‌های حقوق بشر فرانسوی در مرکز پزشکان بدون مرز امروز سه شنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی، جنگ یمن و بحران انسانی میلیونها غیرنظامی به دنبال حملات نیروهای ائتلاف عربستان سعودی و امارات متحده عربی به ویژه شهر "الحدیده"، را بررسی کردند.

این سازمانهای حقوق بشری از فرانسه خواستند که در توقف عملیات نظامی نیروهای عربستان سعودی و اماراتی در بندر "الحدیده" که به عنوان شاهرگ حیاتی هزاران یمنی است، جدی تر عمل کنند.

" فرانسوا کورتی" رئیس بخش "عملیات خارجی" سازمان پزشکان بدون مرز، در سخنرانی خود از دولت فرانسه خواست تا در بحران یمن فورا مداخله کند و با اعمال فشار بر ریاض و ابوظبی آنها را متقاعد کند تا عملیات نظامی در "الحدیده" را متوقف سازند، چراکه از طریق این بندر بیش از ۷۰ درصد واردات کشور صورت می‌گیرد و به عنوان شریان حیاتی میلیونها یمنی به شمار می‌آید.

این مقام حقوقی گفت که دولت فرانسه نشست بین المللی که قرار بود چهار شنبه آینده در مورد بحران انسانی یمن برگزار شود را بی دلیل لغو کرد، وتصمیم گرفته شد که این نشست را با حضور کارشناسان و مقامات دولت فرانسه و سازمان ملل متحد پشت درهای سته برگزار شود.

فرانسوا کورتی از عدم دعوت دولت فرانسه از سازمان های بین المللی حقوق بشری برای شرکت در این نشست ابراز تعجب کرد.

منبع: الجزیره

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.