قدس آنلاین-محمد رضایی: برای جذب سرمایه هادر حوزه مدیریت شهری، عمران زیرساختها وتوانمند سازی کلانشهرمشهد مقدس باید اعتماد سازی و احترام به سرمایه دار در دستور کار شهرداری و دستگاههای مرتبط قرار گیرد.

اعتمادسازی مهمترین عامل پایان دادن به سرمایه گریزی از مشهد است/حمایت شورای شهرمشهد از سرمایه گذارپروژه آرمیتاژ در چارچوب قانون

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهندس احمد نوروزی، منتخب مردم مشهد در شورای اسلامی شهربا بیان این مطلب در دردومین نشست خبری شورای شهر به اصحاب رسانه گفت: اهتمام برای پایان دادن به پروژه های نیمه تمام، اشتغالزایی وتلاش برای اعتماد از دست رفته در میان پیمانکاران و مشارکت کنندگان از جمله مهمترین رویکر شورای شهر در دوره پنجم به عنوان منتخبان مردم شریف مشهد بوده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی، مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد همچنین افزود:اینکه به هر کسی که تزریق پول و اعتبار برای پروژه های بزرگ عمرانی و اجتماعی در مشهد می کند به عنوان دزد و صاحبان اموال بادآورده نگاه کنیم نه تنها کار ساز نیست بلکه باعث تداوم فرار سرمایه‌ وعقب افتادگی شهرمان در فرآیند رشد و توسعه می شود.

نوروزی با بیان اینکه نهادینه کردن مشارکت مردمی در تشخیص اولویت‌ها و همچنین برنامه‌ریزی، اجرا و ارزشیابی خدمات شهروندی، امری اجتناب‌ناپذیر است و شورای پنجم شهر گام مهمی در این راه  برداشته‌است یاد آور شد:قدردانی مشارکت کنندگان و کار آفرینان در فرآیند توسعه مشهد و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده دراولویت اصلی شورای  شهر است زیرا با جذب سرمایه‌ هااز آسیب های اجتماعی و نارساییهای شهری کاسته خواهدشد .

وی  تکریم سرمایه‌گذاران و مشارکت کنندگان در پروژه های شهری را حلقه مفقوده حل معضل بزرگ بیکاری و شکوفایی مشهد مقدس دانست و افزود: وقتی یک پروژه تعطیل می شود صدها کارگر بیکار می شوند و به امید یافتن کار موقت راهی گذر میدان فردوسی می شوند و این در نهایت به زیان شهروندان محروم است تا سرمایه داران.
عضو کمیسیون ویژه مناطق محروم وپیرامونی مشهد با تاکید بر اینکه شهرداری مشهد باید مراحل تدوین لایحه ساماندهی اراضی واقع در محدوده در حاشیه شهر را سرعت دهد، بیان کرد: برای حل مشکلات مردم در این حوزه  گروههای تسهیلگر با همکاری شهرداری در سطح این مناطق آغاز به کار می کنند تا ساخت و ساز های اجتماعی و متناسب با شان کلانشهر مشهد مقدس در محله های مختلف آغاز شود.
وی تصریح کرد: طبق رایزنی ها و موافقتهایی که شهرداری مشهد با وزارت راه و شهر سازی در هفته اخیر انجام داده قرار شده است ۲۰ گروه تسهیلگر برای تجمیع زیرساختهای شهری، اماکن عمومی مورد نیاز محله هاف نوسازی بافت فرسوده ، ومطابقت دادن ساخت و سازهای شهری با نیاز اهالی و درنهایت اجتماعی کردن کالبد شهر مشهدوارد عمل شوند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با بیان اینکه شهر مشهد به فضاهای فرهنگی، تفریحی بیش از پیش نیاز دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به سفر سالانه ۳۰ میلیون نفر بهرای زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام باید بتوانیم ماندگاری این افراد در مشهد را با ایجاد مراکز مورد نظرشان فراهم کنیم واقامت زائران  از ۲ و ۸ دهم روز بالاتر ببریم.
عضو کمیسیون عمران و طرح ریزی شورای مشهد تصریح کرد: باید در احداث و یا تکمیل مجموعه های تجاری، اقامتی و اداری جدید وبزرگ فضاها وکاربریهای چندگانه و با کاربری های متنوع را مدنظر قرار دهندو در محورهای مختلف مانند فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، هنری و علمی لحداث شوند برای همین امر شورای شهر مقرر کرده و فضای تجاری سهم کمتر یعنی حدود ۳۰ درصدپروژه ها را به خود اختصاص دهد.
وی در باره دلیل توقف پروژه آرمیتاژیادآورشد: این پروژه به دلیل اصرار چند باره شهرداری برای افزایش فضای پارکینگ جریمه شده و علی رغم رای نهاد قضایی بر بدون مشکل بودن پروژه-طبق قرارداد اولیه اش با شهرداری-اتمام این سازه بلاتکلیف مانده ولی شورای شهرمشهد یقینا از سرمایه گذاردر چارچوب قانون حمایت خواهدکرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهدبا تاکید بر اینکه برخی رویکردها سبب شده تا سرمایه‌گذاران برای حضور درکلانشهر مشهد مقدس تمایل نداشته باشندبه رسانه ها گفت: باید اصحاب رسانه مدیریت شهری مشهد را در این زمینه با حمایتهای فرهنگی و رسانه ای یاری کنند تا دوباره رشد و بالندگی مشهد را داشته باشد و میل و رغبتی برای سرمایه‌گذاری نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.