دفتر تعامل «دانشگاه و صنعت» با حضور رئیس و مسئولین دانشگاه و صنعت گران استان خراسان رضوی در مرکز تحقیق و توسعه دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

افتتاح دفتر تعامل «دانشگاه و صنعت» در دانشگاه فردوسی مشهد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در افتتاحیه دفتر تعامل «دانشگاه و صنعت»، اظهار کرد: مدیران، اساتید دانشگاهی و صنعتگران باید با تعامل با یکدیگر و کار و تلاش مضاعف سعی کنند تا نام مشهد و خراسان را در کشور بلند آوازه نمایند و روز به روز به پیشرفت این استان بیافزایند.
وی با اشاره به جایگاه بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد، یکی از مأموریت های این دانشگاه را حفظ جایگاه خود در عرصه های جهانی و افزایش سطح علمی دانست و افزود: تلاش شده است که دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید دانشگاه در کنار علم آموزی در عرصه صنعت و کارآفرینی نقش ایفا کنند = و لازم است تا در حوزه کسب و کار نیز بتوانیم روز به روز پیشرفت کنیم که این مهم جز با تعامل بین دانشگاه و صنعت امکان پذیر نیست.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: در این دانشگاه سعی شده است تا هزینه های حاصل از صرفه جویی در حوزه های مختلف در امر صنعت و کارآفرینی مصرف شود تا شاهد پیشرفت دانشگاه در این راستا باشیم و امید است این بذر کاشته شده با تلاش های اساتید دانشگاهی و صنعتگران در آینده درختی پر ثمر گردد که فرزندان این آب و خاک بتوانند از آن استفاده نمایند. 
کافی از ساخت برج فناوری دانشگاه فردوسی مشهد در آینده ای نزدیک  خبرداد و بیان کرد: در چند سال اخیر کلنیک ها و دفترهای تخصصی مختلف در دانشگاه ایجاد شده است که توانسته است به حوزه صنعت و دیگر حوزه ها کمک رسان باشد.
وی، پیوند بین دانشگاه و صنعت را یک پیوند ناگسستنی عنوان کرد و افزود: افتتاح دفتر تعامل صنعت و دانشگاه با کمک مردم می تواند برای جامعه مفید باشد روز به روز شاهد پیشرفت صنعت استان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.