قدس آنلاین:رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: طرح‌ها و برنامه‌های هجدهمین دوره طرح رسم هجرت بسیج سازندگی خراسان رضوی با حضور بیش از ۸۰۰ گروه جهادی در ۱۸۰ روستای محروم سراسر استان اجرا می‌شود.

اجرای‌ طرح های بسیج سازندگی در ۱۸۰ روستای محروم خراسان رضوی

محمد روحانی در همایش رسم هجرت و آغاز به کار هجدهمین دوره اردوهای جهادی تابستانی بسیج سازندگی خراسان رضوی افزود: اردوهای جهادی تابستانی بسیج سازندگی خراسان رضوی که با عنوان رسم هجرت در سطح استان برگزار می‌شود از سال ۷۹ با فرمان مقام معظم رهبری و با هدف پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان آغاز شده است.
 
وی گفت:این اردوها در این مدت که نزدیک به دو دهه از برگزاری آن می‌گذرد به نحوی تاثیرگذار بوده که موجب رشد انسان‌سازی در جامعه شده است و امروزه جمع زیادی از همین جهادگران بسیجی در راه حفظ مقدسات خود و دفاع از حرم‌های مطهر ائمه اطهار (ع) در سوریه و عراق به مبارزه با تکفیری‌ها می‌پردازند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی  افزود: امسال هجدهمین دوره اجرای این طرح در خراسان رضوی بوده است و این همایش در ۹ شهرستان استان برگزار شده و میزبان‌های آن شهرستان‌های مشهد، تربت حیدریه، تربت جام، گناباد، کاشمر، خلیل‌آباد، قوچان، نیشابور و سبزوار بودند.

محمد روحانی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی فعال است، تصریح کرد: طرح‌ها برنامه‌های این دوره در ۱۸۰ روستای محروم سراسر استان که بخش عمده‌ای از آن‌ها روستاهای مرزی هستند اجرا می‌شود.

وی گفت: در هر گروه جهادی بین ۱۵ تا ۸۰ نفر عضو هستند که در حوزه‌های پزشکی، عمرانی، کشاورزی، دانشجویی، دانش‌آموزی، علمی، فرهنگی و هنری خدمات رایگان به ساکنان روستاهای محروم و مرزی استان ارائه می‌دهند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری اردوی جهادی و حضور در این اردوها یک سود چندجانبه بوده است، تاکید کرد: بسیاری از جوانانی که در این اردوها شرکت می‌کنند به‌دلیل اینکه در فراوانی نعمت شهر هستند بعد از قرار گرفتن در این اردوها قدر عافیت را می‌دانند و به این موضوع پی می‌برند که برخی از مردم در چه مشقتی زندگی می‌کنند.

روحانی گفت: تسهیلات اعطایی بسیج سازندگی خراسان رضوی در حوزه اشتغال‌زایی سقف و حدی ندارد و مناسب با نوع طرح تسهیلات مورد نیاز به‌صورت کم‌بهره به متقاضایان اعطا می‌شود و تاکنون بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت شده است.

وی افزود: جهادگران بسیجی ۸۰ قنات خشک شده استان را با اعتبار یک میلیارد تومانی و با همکاری آستان قدس رضوی احیا کردند و با این اقدام شاخص صورت گرفته به‌طور متوسط در هر قنات ۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.