همدان - سرپرستار بخش «ان آی سی یو» بیمارستان آتیه همدان از پیگیری خرید یک دستگاه احیای سریع نوزاد در بیمارستان آتیه همدان خبر داد

پیگیری خرید دستگاه احیای سریع نوزاد در بیمارستان آتیه همدان

به گزارش قدس آنلاین ،طاهره ستاری با بیان اینکه مقیم بودن پزشک جزو موارد اعتباربخشی است، اظهار کرد:‌ سالها بود به دلیل مقیم نبودن پزشک نوزاد در بیمارستان آتیه همدان، امتیازی بدین منظور دریافت نمی‌شد.

وی با تاکید به اینکه از نظر عملکردی با توجه به آمار بالای تولد نوزادان در بیمارستان آتیه همدان، نیاز به وجود پزشک مقیم برای خدمات‌رسانی در مواقع اضطراری وجود داشت، گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه پزشکان بخش مقیم شدند.

سرپرستار بخش «ان آی سی یو» بیمارستان آتیه همدان با اشاره به اینکه ۱۱ پرستار در بخش نوزادان بیمارستان آتیه فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: دو نفر از پرستاران کارشناس ارشد پرستاری دارند و در مجموع صبح‌ها سه و عصرها دو  پرستار شیفت هستند.

وی با بیان اینکه قبلاً با کمبود تجهیزات در این بخش مواجه بودیم و طبیعی است که با افتتاح بخشی کمبودهای موجود باشد، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های مدیریت درمان تامین اجتماعی استان تقریباً نیازها رفع شده است.

ستاری با اشاره به بهینه شدن فضای فیزیکی بخش نوزادان بیمارستان آتیه، گفت: با توجه به علاقه پرسنل بخش نوزادان، خوشبختانه عوارض نگهداری نوزادان در این بخش به حداقل رسیده است.

وی به تجهیز اتاق مادران اشاره کرد و افزود:‌ در بخش نوزادان دو تخت « ان آی سیو» فعال است و دو تخت « ان آی سی یو» دیگر به صورت اکسترا در این بخش وجود دارد.

سرپرستار بخش «ان آی سی یو» بیمارستان آتیه همدان با اشاره به اینکه تخت وارمر تخصصی برای بستری نوزادان بدحال استفاده می‌ شود، خاطرنشان کرد: دستگاه بلندر ابتدای امسال برای هر تخت « آن آی سی یو» تهیه شده که این تخت‌ها تنظیم‌کننده دقیق هوا و اکسیژن دریافتی نوزادان است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تشخیص پزشک، نیاز بیمار و آزمایش‌های خونی نوزاد اکسیژن را سنجیده و  تزریق می‌کنیم، گفت: یک نوع دستگاه احیای سریع نوزاد در دست اقدام برای خرید است.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.