۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 607859

کلاهبردار حرفه‌ای که برای فرار از لو رفتنش، به صورت غیر قانونی گواهی فوت گرفته بود، تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار گرفت.

کلاهبرداری چند ده میلیونی یک مرده!

به گزارش قدس آنلاین، دو ماه پیش جوان خوش سیما و شیک‌پوشی با مراجعه به بازار سنگ فروشان در مشهد، چندین نمونه سنگ گرانقیمت را انتخاب می‌کند و برای تنظیم قرار داد پرداخت وجه کالای سفارش داده شده با سنگ‌فروش وارد چانه زنی می‌شود. مرد جوان آن قدر چرب زبان و حرفه‌ای بود که اندکی بعد، فروشنده وادار می‌شود پای معامله ۸۵ میلیون تومانی بنشیند و در ازای تحویل سنگ‌های گرانقیمت، یک برگ چک دریافت کند.
سنگ‌ها تحویل می‌شود و فروشنده به انتظار فرارسیدن موعد چک ۸۵ میلیونی می‌ماند. یک ماه بعد، چک سررسید می‌شود، اما بانک چک را فاقد اعتبار اعلام می‌کند.
فروشنده که ۸۵ میلیون تومان طلبش را روی هوا می بیند، با خریدار تماس می‌گیرد اما تمامی شماره تماس‌های مرد چرب زبان خاموش و یا واگذار شده بود.
فروشنده مشهدی که دستش از زمین و آسمان کوتاه مانده بود، در دادسرای مشهد طرح شکایت می‌کند و پرونده به شعبه ۲۰۲دادسرای مشهد ارجاع می‌شود.
بازپرس شرقی پس از بررسی اولیه و استعلام هویتی عامل کلاهبرداری پی می‌برد که مرد کلاهبردار سال ۹۳ مرده است و برای او نیز در تهران گواهی فوت صادر شده است!
در ادامه بررسی‌های قضایی مشخص شد، علت مرگ کلاهبردار حرفه‌ای در مدارک ثبت شده گواهی فوت، ایست قلبی اعلام شده است؛ این نتیجه در حالی بود که کلاهبردار شیک پوش چهار سال بعد از مرگش همچنان زنده بود و دست به کلاهبرداری می زد!
باتوجه به اینکه برای بازپرس پرونده مشخص شد صدور گواهی فوت پوششی برای کلاهبرداری‌های متهم حرفه‌ای است، دستور تحقیقات ویژه‌ای را در این زمینه صادر می کند. بنا بر این گزارش، چند روز بعد سرنخ جدیدی از عامل کلاهبرداری به دست آمد و مشخص شد او دارای پنج فقره سابقه محکومیت ازقبیل مزاحمت برای بانوان، کلاهبرداری با سند سرقتی، مشارکت در سرقت، کلاهبرداری در زمینه خرید سنگ و... می‌باشد و به اتهام کلاهبرداری در زندان اوین تحمل کیفر می‌کند.
با توجه به اطلاعات به دست آمده به سرعت دستورهای قضایی لازم برای انتقال متهم به مشهد صادر شد، اما مشخص شد متهم چند روز قبل و پس از پایان مدت محکومیتش از زندان آزاد شده است.
بر همین اساس بادستور بازپرس شرقی ردزنی‌های مجدد برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز می شود و وی همچنان تحت تعقیب قرار دارد.
 

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.