اهواز_ خطیب نماز جمعه اهواز عنوان کرد: ساده زیستی مسئولان باید مد نظر قرار داده شود تا در برابر مشکلات اقتصادی این روزها، تنها مردم متحمل سختی نباشند، در غیر این صورت مردم تحمل این شرایط را بر نمی تابند.

ساده زیستی در مسئولان، باید مدنظر قرار گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ خطیب نماز جمعه اهواز عنوان کرد: ساده زیستی مسئولان باید مد نظر قرار داده شود تا در برابر مشکلات اقتصادی این روزها، تنها مردم متحمل سختی نباشند، در غیر این صورت مردم تحمل این شرایط را بر نمی تابند.

آیت الله حسن زاده در خطبه نماز جمعه امروز اهواز با اشاره به نا هماهنگی های اقتصادی کشور در روزهای اخیر، بیان کرد: معاون اول رییس جمهور اعلام کرد که آمریکا جنگ اقتصادی را با ما آغاز کرده است، اما چگونه باید در برابر این جنگ مقاومت کرد؟ باید توجه داشت که در برابر این جنگ، امروز جامعه ما سوال می کنند دولت مردان ما چه می کنند؟ در جنگ اقتصادی دشمنان ما جاسوس زیاد دارند که اختلاس، سرقت از بیت المال و دلالی ها از موارد جاسوسی دشمنان ما هستند، در درجه اول باید این بازسازی ها و مقابله با این جنگ از دولت آغاز شود.

در همه قوا و بین وزرا باید ساده زیستی حاکم باشد 

امام  جمعه اهواز ادامه داد: ساده زیستی متولیان باید الگوی مردم باشد، در همه قوا و بین وزرا باید ساده زیستی حاکم باشد تا بر جنگ اقتصادی غلبه کنیم و تنها مردم آسیب دیده این جنگ نباشد. اینگونه نباشد که گرانی، تورم و آنچه لازمه زندگیست را مردم داشته باشند و مسئولان حس نکنند؛ معلوم است که مردم تحمل نخواهند کرد و مشخص است که دشمن نفوذ می کند. چندین سال است که ساده زیستی مسئولین از بین رفته است.

وی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی باید تشریفات اداری از بین بروند تا سرمایه گذار فراری نشود. مردم می خواهند نتایج اقتصاد مقاومتی را عملا ببینند، همانطور که خطاب به رییس جمهور می گویند، مخارج ما بیش از درآمدهای ما است و نمی توانیم از پس مخارج بر بیاییم. باید اعتماد را به مردم بازگردانیم تا دشمن از بین برود.

صدای مردم خرمشهر و آبادان به جایی نمی رسد

آیت الله حسن زاده با اشاره به مشکلات شوری آب استان خوزستان، عنوان کرد: شوری آب خرمشهر و آبادان حتی وضو ساده را با مشکل مواجه کرده است و زندگی مردم در صف آب سالم می گذرد، اما صدای آن ها به جایی نمی رسد، مسئولان باید این مقطع را حل کنند. زیرساخت های خوزستان مشکل دارد و از اکنون باید برای تابستان آینده فکری کرد تا مشکلات این چنینی به دیگر شهر ها سرایت نکند.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر لزوم رعایت صرفه جویی، بیان کرد: منابع محدود آبی و ‌برقی ما نیازمند رعایت مردم در این زمینه است. مساجد نیز باید این موضوع را مد نظر قرار دهند و اینگونه نباشد که چون هزینه ای پرداخت نمی کنند، نسبت به مصرف درست بی اعتنایی صورت بگیرد.

او در پایان گفت: موفقیت تیم ملی فوتبال در جام جهانی و کسب بهترین نتیجه در تاریخ جام جهانی در صورتی حاصل شد، که تحریم را هم در فوتبال نیز کشاندند، اما فوتبالیست های ما با رشادت و تلاش های خود توانستند دل مردم را شاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.