قزوین_ امام جمعه قزوین گفت: امروز مهمترین دغدغه مسوولان باید تأمین امنیت و معیشت مردم باشد تا این مردم محتاج نان، دارو و اقلام اولیه زندگشیان نباشند و اگر این امور را تأمین نکنند، کوتاهی کرده اند.

تامین امنیت و معیشت مردم، مهم ترین دغدغه مسوولان باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیتالله عبدالکریم عابدینی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه در مسجدالنبی (ص) اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم بیان میکند که «اگر بخواهیم جامعه  را رصد کنیم و به آن نمره قبولی دهیم آن جامعه باید براساس تقوای فردی و اجتماعی سنجش شود».

وی با اشاره به نشانههای تقوای اجتماعی و جامعه تقوایی ادامه داد: امنیت یکی از این نشانهها بوده و به میزان تقوا وابسته است؛ اگر تقوا در جامعه حاکم باشد مردم از لحاظ جانی، شغلی، اقتصادی و خانواده در امنیت هستند و مردم بر آرامش و امنیت تسلط دارند و بدانیم که امنیت از آب و نان و هر موضوع دیگر مهم است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) با ورود به مکه از خدا درخواست میکند که امنیت در شهر مکه برقرار باشد، ادامه داد: امروز احساس امنیت را بیش از زمانهای دیگر احساس میکنیم.

آیتالله عابدینی اضافه کرد: امنیت الهی در کعبه توسط امامان و پیامبران به دست آمد و اگر این مکان معنوی در اختیار یهودیان قرار داشت امنیت آن از بین میرفت؛ در حال حاضر نیز کعبه امنیت دارد و افرادی که لیاقت داشته باشند امنیت آن را تأمین میکنند.

وی گفت: امن، امان و ایمان به هم وابسته است و هرجا ایمان وجود داشته باشد و اجرایی شود آن مکان با امنیت همراه است و هرجا که امنیت با نفاق همراه باشد آن امنیت از بین میرود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امروز مهمترین دغدغه مسوولان باید تأمین امنیت و معیشت مردم باشد تا این مردم محتاج نان، دارو و اقلام اولیه زندگشیان نباشند و اگر این امور را تأمین نکنند، کوتاهی کرده اند.

آیتالله عابدینی مطرح کرد: در تحقق مطالبات، جایگاه مردم باید یکسان دیده شوند و این گونه نباشد که برخی از افراد کیسههایشان از طلا پر شود و سنگینی آن به صورت گرانی بر مردم مستضعفان فشار وارد کند و خود را نشان دهد؛ حل معیشت مردم باید یکی از دغدغههای مسوولان در عصر حاضر باشد و در حل آنها قدم بردارند.

وی خاطر نشان کرد: عبادت و بندگی به هم مرتبط است و اگر مسوولی اهل عبادت و بندگی باشد به فکر مردم و دغدغه مند مردم خواهد شد و از دغدغه مردم آسوده خاطر نخواهد شد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: کرامت انسانها نشانهای از جامعه اهل تقوا است و در جامعه دارای این مهم هر انسانی باید نگران کرامت انسانی باشد.

آیتالله عابدینی مطرح کرد: یکی از ویژگیهای جامعه تقوا اتحاد، همدلی و همگرایی است؛ همگرایی در نماز جمعه با هیأتهای مذهبی مورد حمایت قرار گرفته است و باید در بطن آحاد اهل ایمان باشد.

وی با اشاره به جنایتهای آمریکا در طول سال اضافه کرد: آمریکا و جنایتهای آن در قلب تاریخ جنایتهای متعددی را بر جهان و کشور وارد کرده است؛ در یک دورهای این رژیم منحوس تمام سرخپوستان را نابود کرد تا بستر نژاد پرستی خود را فراهم سازد.

امام جمعه قزوین با اشاره به جنایتهای آمریکا قبل پیروزی انقلاب تصریح کرد: کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از کالاهای منحوس شاهنشاهی، راه اندازی سازمان خطرناک ساواک و قتلها و شکنجهها در این سازمان، تحمیل قانون ننگ کاپیتولاسیون و تحقیر ملت ایران از جمله این جنایتها است.

آیتالله عابدینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی علی رغم خیانتها و توطئههای آمریکا به پیروزی رسید، گفت: مصادره اموال ایران و حمله نظامی به کشور در حمله به طبس، راه اندازی کودتا علیه کشور، ساقط کردن هواپیمای مسافربری، تهدید مستمر نظامی، حمایت از فتنهها و ترور دانشمندان هستهای، حمایت از سازمان جاسوسی منافقیان و ترور حدود ۱۷ هزار از بزرگان کشور و اعمال تحریمهای ظالمانه که خسارتهای مادی به مردم وارد شد از جمله این جنایتها است.

امام جمعه قزوین گفت: دنیای بدون آمریکا برای ملت ما شیرین است و اگر این رژیم منحوس وجود نداشته باشد تمام دنیا با خیال آسوده زندگی را تجربه میکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.