قدس انلاین: امام جمعه مشهد بر اینکه در کشور ما مشکلات اقتصادی وجود دارد اما بحران اقتصادی نه، گفت: جریاناتی پیش آمده که دارند مشکلات اقتصادی را به صورت یک بحران درمی‌آورند.

دشمن به دنبال تبدیل مشکلات اقتصادی به بحران است
 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، درخصوص شناخت حزب‌الشیطان اظهار کرد: حزب‌الشیطان اول یک اصطلاح قرآنی است و در افواه در برابر واژه حزب‌الله بسیار متداول است.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به آیه ۱۸ سوره مجادله افزود: براساس این آیه، حزب‌الشیطان به معنای دارودسته‌ای است که شیطان بر آنها مسلط است و آنها را راه می برد.

وی با بیان اینکه مبدأ پیدایش حزب‌الشیطان جریان خارجی است، اضافه کرد: برمبنای همین آیه، حزب‌الشیطان، یک جریان داخلی است، ‌که درگذشته به یاد خدا بودند، اما اکنون جزو دارودسته شیطان شدند و به تبعیت از شیطان پرداختند.

علم‌الهدی در خطبه سیاسی نمازجمعه این هفته حرم مطهر رضوی با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه(ع)، بیان کرد: شهادت حضرت حمزه(ع)، عموی بزرگوار پیامبر(ص) از دلخراش‌ترین و جانسوزترین حوادث آن دوران بود.

وی ادامه داد: جنگ احد به دلیل ضایعات جبران‌ناپذیری که بر جامعه اسلامی وارد کرد، یک مبدأ عبرت و سرمشق برای کل جوامع اسلامی شد. در رأس این ضایعات و حوادث، شهادت حضرت حمزه(ع) بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین افزود: پیامبر در لحظات پایانی جنگ نگران عمویشان بودند، به همین دلیل در مورد وضعیت جناب حمزه از افراد خبر می‌گرفتند. وقتی خبر شهادت حمزه(ع) را آوردند و پیامبر(ص) با منظره فجیع جسد حمزه مواجه شدند، با صدای بلند گریه کردند، ردا برداشتند و بر روی بدن حمزه انداختند تا دیگران این منظره دلخراش و بدن پاره پاره را نبینند.

وی اضافه کرد: در ادامه به پیغمبر(ص) خبر دادند که صفیه، عمه بزرگوارشان و خواهر حضرت حمزه(ع) در راه است، فرمودند جلوی ایشان را بگیرید تا در این شرایط حمزه را نبیند؛از آنجایی که بدن حمزه رشید بود، پاهایش از ردا بیرون مانده بود، به همین دلیل پیامبر فرمودند علف و خاشاک بیاورید و پاها را بپوشانید تا حتی پاهایش در مقابل چشم خواهر نمایان نباشد. 

علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیام‌های رهبر انقلاب به ملی‌پوشان فوتبال کشورمان و تقدیر از عملکرد بازیکنان تیم ملی در جام جهانی بیان کرد: پیام‌های رهبر معظم انقلاب برای ما هم درس‌آموز است و هم بینش‌های دقیقی را پیش‌روی مردم باز می‌کند. 

وی به توضیح فوق افزود: این دو پیام این حقیقت را ثابت می‌کند که آنچه برای مردم مهم است، تلاش، کوشش، غیرتمندی و مردانگی است که تیم ملی ما در بازی فوتبال از خود نشان داد، فارغ از اینکه نتیجه دلخواه حاصل بشود یا خیر.

امام‌جمعه مشهد همچنین یادآور شد: این دو پیام این نگاه و بینش را برای مردم، مسئولان و کارگزاران این نظام روشن کرد که در این موقعیت گرفتاری‌های اقتصادی که اخلال مفسدان اقتصادی منظره اقتصاد کشور را در شکل یک کودتای اقتصادی باز کرده، تلاش می‌کنند یا در گوشه‌ای ایستاده و مردم را تماشا می‌کنند!

وی با تأکید براینکه ما مشکلات اقتصادی داریم اما بحران اقتصادی نداریم، گفت: جریانات پیش‌آمده دارند مشکلات اقتصادی را به صورت یک بحران درمی‌آورند. مردم زمانی امیدوار می‌شوند که مشاهده کنند، کارگزاران در مقابل مشکلات بی‌تفاوت و تماشاچی نیستند.

علم‌الهدی همچنین متذکر شد: امروز وضعیت بازار از اخلال گذشته و به توقف رسیده است، در این شرایط نمی‌شود مسئولان و کارگزاران نظام هم بایستند، تماشا کنند و درصدد حل مشکل برنیایند.

وی با بیان این مطلب که ما امروز بحران اقتصادی نداریم و صادرات نفت، گاز و پتروشیمی به خوبی انجام می‌شود، اضافه کرد: ما کمبود ارز و ثروت هم در کشور نداریم، مشکلات موجود، مشکلاتی است که دیگران بوجود آوردند و جریانات مسئول و کارگزار نظام باید مشکلات را حل کنند نه اینکه بایستند و تماشا کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به مسئولان دولت ابراز کرد: شما یک برنامه ناموفق و شکست‌خورده را اجرا کردید، ارز را بدون حساب و کتاب به دست یک عده دادید، میلیون‌ها سکه طلا را بدون نظارت در جیب یک عده ریختید که بیش از  سه میلیون آن در مرز کردستان کشور از یک جریان قاچاق‌بر در حال خروج از کشور، گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح غلط بود، افزود: آیا نباید این غلط را اصلاح کرد؟ اینکه مدام بگوییم باید بشود که مشکل مردم حل نمی‌شود! بیایید وسط میدان تا مشکلات مردم حل شود.

علم‌الهدی تأکید کرد: دشمنان می‌خواهند مشکلات معیشتی و اقتصادی ما را به صورت بحران دربیاورند، درحالی که مشکلات ما براثر ندانم‌کاری و اجرای برنامه غلط است که با عزم مسئولان قابل حل است. اینکه آقایی ارز ۴۲۰۰ را دریافت کرده و اصلا جنسی وارد نکرده یا جنس را در انبارش احتکار کرده، اخلال‌گر اقتصادی و مفسد فی‌الارض است.

وی با بیان اینکه عواملی که سایت دولتی را هک و هزاران خورود را وارد کشور کرده و با قیمت‌های پرنوسان وارد بازار کردند، نیز مفسد اقتصادی‌اند، یادآور شد: صرف‌نظر از افساد فی‌الارض، در آذرماه سال ۶۹ قانونی برای مبارزه با مفسدان و اخلالگران اقتصادی تصویب شده است.

امام‌جمعه مشهد در ادامه خطاب به مسئولان کشور یادآور شد: اگر قانون را اجرا کنید، مردم از شما حمایت می‌کنند. عده‌ای اخلالگر مردم را در تنگنای شدید قرار داده‌اند، قشر آسیب‌پذیر در عین ناداری و معیشت تنگ، خوراک روزمره خود را ندارد و بعد آقایان بیایند حرف بزنند و نصیحت کنند؟ تکلیف مردم چیست؟

وی با اشاره به اینکه تریبون نمازجمعه جای حرف و درد مردم است، بیان کرد: امیدواریم مسئولان ما گوش شنوا داشته باشند و به مجرد اینکه واقعیت کشور را از این تریبون بیان کردیم، ما را به متهم به دولت‌ستیزی نکنند، دولت باید جلوی تبدیل مشکلات به بحران را بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.