قدس انلاین : کلنگ فرودگاه گناباد در حالی نزدیک به 27 سال است که به زمین خورده که نه تنها این پروژه در این سال‌ها تکمیل نشده، بلکه مسؤولان این شهرستان اقدام به ساخت یک ترمینال جدید در کنار این فرودگاه کرده‌اند و این موضوع ابهاماتی دارد.

فرودگاه گناباد و یک معما!
 کلنگ فرودگاه گناباد در حالی نزدیک به 27 سال است که به زمین خورده که نه تنها این پروژه در این سال‌ها تکمیل نشده، بلکه مسؤولان این شهرستان اقدام به ساخت یک ترمینال جدید در کنار این فرودگاه کرده‌اند و این موضوع ابهاماتی دارد.

اما و اگرهای ساخت فرودگاه گناباد 

کلنگ ساخت فرودگاه گناباد در سال 1370 بر زمین خورد، اما با گذشت نزدیک به 27 سال که باند این فرودگاه ساخته شده، سازه چهار هزار متری ترمینال آن نیز برپا شده، برآورد می‌شود برای برپایی چنین سازه‌ای با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی، 6 میلیارد تومان لازم است و اما آنچه که  تعجب همه اهل فن را برانگیخته، شروع ساخت یک ترمینال جدید در کنار سازه چهار هزار متری  است.

اظهار بی‌اطلاعی پیمانکار از اقدام جدید مسؤولان گناباد

نائب رئیس شورای شهرستان گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد گفت: با توجه به تحریم‌هایی که استکبار جهانی بر ملت ایران تحمیل کرده است، چرا باید سازه بر پا شده ترمینال فرودگاه گناباد را رها کرد و اقدام به ساخت ترمینال جدیدی کرد؟

عباس غلامیان اضافه کرد: از پیمانکار و از ناظر این پروژه دلیل را می‌پرسیم اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

وی ادامه داد: از مسؤولان بالادستی نقل قول شده است که سازه بر پا شده، با این مساحت چهار هزار مترمربع برای فرودگاه در حال ساخت گناباد لازم نیست، اگر این طور است، می‌توان قسمتی از این سازه  را تکمیل کرد و ساخت بقیه را به گذشت زمان موکول کرد. 

پیگیری از طریق دیوان عدالت اداری

نائب رئیس شورای شهر گناباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد گفت: واقعا با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد کشور، آیا منطقی است که یک سازه برپا شده را  که نزدیک 6 میلیارد تومان برایش هزینه شده را رها کرد و ترمینال جدیدی در کنار آن ساخت؟ 

علیرضا موحد بیان کرد: ما از طریق دیوان عدالت اداری موضوع را پیگیری می‌کنیم و از دستگاه قضا هم می‌خواهیم که هر چه سریعتر ساخت ترمینال جدید متوقف شود.

وی ادامه داد: در 28 اسفند ماه سال گذشته، مسؤولان فرودگاه‌های کشور در جلسه‌ای با حضور نماینده محترم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی مصوب می‌کنند که ترمینال جدیدی در چند متری ترمینال در حال ساخت ساخته شود، اینکه توجیه و استدلال آن چه بوده است، هیچ اطلاعی در دست نداریم.

فرودگاه گناباد نیاز به چنین ترمینالی ندارد

فرماندار گناباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد گفت: چندی قبل از طرف مسؤولان فرودگاه‌های کشور این بحث مطرح شد که سازه برپا شده ترمینال گناباد برای این فرودگاه بزرگ به نظر می‌رسد و فرودگاه گناباد نیاز به چنین ترمینالی ندارد، قرار شد که قسمتی از سازه بر پا شده تکمیل شود و بقیه آن برای اقدامات بعدی رها شود. 

محمدعلی نبی‌پور اضافه کرد: متاسفانه شاهد هستیم که ساخت ترمینال جدیدی در کنار سازه برپا شده، آغاز شده است که هیچ منطق و استدلالی برای ساخت آن وجود ندارد.

گفتنی است؛  تلاش خبرنگار فارس برای گفت‌وگو با نماینده محترم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی به جایی نرسید، همچنین، هیچ کدام از مسؤولان فرودگاه‌های کشور نیز برای انجام یک گفت‌وگو در دسترس نبودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.