قدس انلاین : معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از برگزاری جشنواره پهلوانی و زورخانه‌ای این استان همزمان با روز بزرگداشت فرهنگ این رشته در میدان شهدای مشهد خبر داد.

برگزاری جشنواره بزرگ پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان رضوی در مشهد
 امیر زارعی صبح امروز در پایان سومین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بزرگ پهلوانی و زورخانه‌ای که در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، گفت: یکشنبه 10 تیر ماه روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای است که این اداره کل برای این روز برنامه‌های مختلف در نظر دارد.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های این روز می‌توان به‌جشنواره بزرگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای این استان اشاره کرد، طی جلساتی که با هیات پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان رضوی داشتیم، قرار بر این شد، 10 تیر ماه در عرصه میدان شهدا شاهد حضور ورزشکاران و مرشدان برجسته این استان باشیم.

وی تصریح کرد: 300 ورزشکار و 70 مرشد در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند که از هر شهرستان 10 ورزشکار و دو مرشد دعوت شده‌اند، علاوه برحضور ورزشکاران در این برنامه، میزبان معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، شورای شهر مشهد، استاندار خراسان رضوی و مقامات لشکری خواهیم بود.

زارعی بیان کرد: هدف از برگزاری این برنامه، شناساندن این ورزش جوانمردانه به‌عموم مردم و بزرگداشت یاد پیشکسوتان پهلوان، زورخانه و همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود خراسان رضوی در این زمینه است، در این جشنواره، مداحی، سخنرانی، هم‌خوانی مرشدها، اجرای برنامه‌های زورخانه‌ای مد نظر است و اگر زمان باشد، قرعه‌کشی بین حاضرین انجام می دهیم.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جلسات هماهنگی و تمرینی بین مرشدان و ورزشکاران انجام شده و همه چیز برای برگزاری مراسمی درخور این رشته فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.