قدس آنلاین:سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در مشهد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

 اختتامیه سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در مشهدبرگزار شد

به گزارش رسا، محمدرضا مصیب زاده، مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش  در مراسم پایانی سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور گفت: جامعه پویا نیازمند یک نظام آموزش و پرورش پویا و بانشاط است و این دو ارتباط لازم و ملزوم با یکدیگر دارند و در این مسیر سند تحول بنیادین راهکارها را مشخص کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شش ساحت منفک از یکدیگر در سند تحول بنیادین از یکدیگر وجود دارد و مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان یکی از مهمترین ساحات دینی است که در قالب این سند محقق شده است.

مصیب زاده ادامه داد: نکته بارز در مورد این مسابقات این بود که بخشی از شرکت کنندگان آن جزو دبیران آموزش و پرورش بودند و این مهم بیانگر اهمیت بالایی است که آموزش و پرورش در حوزه تربیت دینی و قرآنی قائل است.

وی گفت: محور تحول در تمامی سازمان‌ها و نهادها نیروی انسانی است و این مسئله در مورد آموزش و پرورش نیز صدق می‌کند و سایر ارگان‌ها نیز باید مبنای تحول را نیروی انسانی قرار دهند.

مصیب زاده ادامه داد: آموزش و پرورش اقدامات قرآنی دیگری را نیز در دستور کار قرار داده که از جمله آنها می‌توان به جشنواره مجازی گلدسته‌های سرو با موضوع نماز اشاره کرد. همچنین برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن نیز امسال در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح بهترین الگوهای زندگی اسلامی و برگزاری برنامه‌هایی مرتبط با نماز نیز در دستور کار قرار دارد.

براسا این گزارش، نفرات برتر سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراشر کشور در دو بخش آقایان و بانوان و در چهار رشته به شرح ذیل است.

در بخش آقایان رشته قرائت نفر اول: سید جاسم موسوی از خوزستان، نفر دوم: مهدی جدیدی از اصفهان، نفر سوم: حمید حق طلب از خراسان رضوی، نفر چهارم: مصطفی قاسمی از مازندران، نفر پنجم: محمد محمدی از آذربایجان غربی حائز رتبه‌های برتر شدند.

در رشته نهج البلاغه نیز نفر اول: محسن نادی از خراسان جنوبی، نفر دوم: غلامرضا شائقی از مرکزی، نفر سوم: مصطفی کارگر از یزد، نفر چهارم: حسین سعیدی از گلستان، نفر پنجم: احمد دهقانیان از همدان، رتبه اول را به خود اختصاص دادند. علاوه براین در رشته حفظ کل، نفر اول: مرتضی سعیدی از مرکزی، نفر دوم: سعید شاهرخ از کرمان، نفر سوم: محمد محسنی از مازندران، نفر چهارم: مصطفی سعد تلدین از سمنان، نفر پنجم: محمد شه نوازی از سیستان بلوچستان به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

در رشته روش تدریس احکام، نفر اول: ایمان عباسی از آدربایجان غربی، نفر دوم: یوسف عبدالله پور از اردبیل، نفر سوم: حسن حیوری از اصفهان، نفر چهارم: مهدی علامی از سیستان بلوچستان، نفر پنجم: ایمان حسنی از خراسان جنوبی، نفرات برتر شدند.

در بخش بانوان نیز در رشته قرائت نفر اول: مهتاب عیدی از لرستان، نفر دوم: مرضیه فیروز زاده از فارس، نفر سوم:معصومه صحرایی از اصفهان، نفر چهارم: مریم سمائی از البرز و

نفر پنجم: زینب لیرادی از قم حائز رتبه‌های برتر شدند، همچنین در رشته نهج البلاغه، نفر اول: اکرم فاطمی از همدان، نفر دوم: هستی فرخ از قم، نفر سوم: مریم نساج از اصفهان، نفر چهارم: فاطمه قره شیخ از مرکزی، نفر پنجم: طیبه منائی از یزد به عنوان نفرات اول تا پنجم انتخاب شدند.

در رشته حفظ کل نیز نفر اول: رقیه رضایی از مازندران، نفر دوم: هدی صرافها از قزوین، نفر سوم: مرضیه قاسمی از تهران، نفر چهارم: مجیده بیت عبدالله از خوزستان، نفر پنجم: ربابه زرین از آذربایجان غربی حائز رتبه برتر شدند و در رشته روش تدریس احکام نیز نفر اول: لیلا کریمی از قزوین، نفر دوم: فرزانه احمدی از آذربایجان غربی، نفر سوم: زهرا سادات الطافی از تهران، نفر چهارم : مهری طاهر از البرز، نفر پنجم: طهورا بصیری از خراسان جنوبی به عنوان برگزیدگان این دوره از مسابقات فرهنگیان انتخاب شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.