قدس انلاین : ائمه جمعه خراسان رضوی ضمن درخواست از دولت برای توجه بیشتر به مشکلات اقتصادی بر ضرورت برخورد دولت با اخلال‌گران نظام اقتصادی تأکید کردند و از طرفی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستند تا از قانون برای حل مشکلات مردم استفاده کنند.

برخورد دولت با اخلال‌گران نظام اقتصادی/ کار مجلس قانون‌گذاری برای حل مشکلات مردم است
نماز وحدت‌آفرین جمعه این هفته در شهرستان‌های خراسان  رضوی برگزار شد و ائمه جمعه استان ضمن تأکید بر اهمیت حفظ امنیت کشور، از دولت خواستند تا به وضعیت اقتصادی جامعه توجه بیشتر نشان دهد.

برخورد جدی با برهم‌زنندگان فضای اقتصادی کشور

امام جمعه موقت سبزوار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تأکید بر لزوم برخورد نهادهای نظارتی با برهم‌زنندگان فضای اقتصادی کشور، گفت: برخی از منفعت‌طلبان برای کسب درآمد های کلان از وضعیت موجود کشور سوء استفاده می کنند و نهاد های نظارتی باید با برهم زنندگان فضای اقتصادی کشور برخورد کنند.

حجت الاسلام محمد سلیمانی تأکید کرد: قوه قضاییه و دولتمردان باید با اخلال‌گران نظام اقتصادی کشور برخورد کنند تا از افزایش خودسرانه قیمت‌ها جلوگیری شود.

وی  با اشاره به توطئه‌های متعدد دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی، ادامه داد: تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان توجه به ارزش های انقلاب اسلامی و فرمایشات مقام رهبری است.

سلیمانی بیان کرد: مدیران و مسئولان کشور نیز با جهاد اقتصادی و روحیه انقلابی، اولویت خود را بر رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌داند که نظام جمهوری اسلامی ریشه‌دار شده، گفت: افزایش هجمه فرهنگی روانی و اقتصادی دشمن به سبب ضعف آنها در مقابله با انقلاب است.

امام‌جمعه موقت سبزوار افزود: ملت ایران از تجربه های سخت عبور کرده چنانکه در دفاع مقدس با ایمان به خدا مقابل همه قدرتهای جهان ایستادگی کرد و امروز نیز با حفظ وحدت، انسجام داخلی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی تحریم اقتصادی دشمن را بی اثر می کند.

سلیمانی با اشاره به سالروز واقعه هفتم تیر سال 1360 افزود: دشمن با شهادت آیت الله شهد بهشتی و صحابه با وفای انقلاب ضربات جبران ناپذیری به نظام و ملت تحمیل کرد.

کار مجلس قانون‌گذاری برای حل مشکلات مردم است

اما امام جمعه داروزن به نقش مجلس و نمایندگان در حل مشکلات اقتصادی مردم تأکید کرد و با اشاره به بیانات رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: کار مجلس قانون گذاری برای حل مشکلات مردم به ویژه رفع مشکلات طبقات ضعیف است.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده افزود:نکته مهمی که در کلام رهبر عزیزآمده رسیدگی به طبقه ضعیف جامعه است چون همین طبقات ضعیف وپا برهنگان هستندکه مدافع انقلابند.

وی با بیان این که امام(ره) هم کوخ‌نشینان را بر کاخ‌نشینان برتری می‌داد وخود را خادم اینان می‌دانست، گفت:قوانین مجلس باید به گونه‌ای باشد تا این قشر از جامعه احساس رضایت از این حکومت الهی کنند نه آنکه خدای نکرده مجلس از ثروتمندان حمایت کند وفقرا فراموش شوند.

امام جمعه داورزن افزود:این که یک روز 2030 را می‌فرستند که ما باید تایید کنیم، سندی که همجنس‌گرایی،آموزش جنسی برای کودکان، ممنوعیت آموزش قرآن در مهدها ومدارس ابتدایی وموارد دیگر را می‌خواهد و ما کشوری که با آن سابقه فرهنگی چه نیازی به دستورات آن ها داریم.

علی‌زاده ادامه داد:در fatf هم آنها قادر خواهند بود تمامی ارتباطات مالی و شبکه بانکی کشور را برای آمریکا واضح و شفاف کنند و از طریق اطلاعات دقیقی که در اختیار fatf قرار می‌دهیم امکان اعمال دقیق تحریم‌ها را برای این کشور فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در قانون fatf بر مبارزه با تروریسم تأکید شده، افزود: به نظر آنها جبهه مقاومت وسپاه قهرمان قدس تروریسم است که باید از نظرآن‌ها تحریم شود.

امام جمعه داروزن ادامه داد: چرا ما این خود تحریمی را امضا کنیم؟عده ای به دروغ گفتند:رهبری موافق تصویب این قانون است که دراین دیدار رهبری دیدگاه خود را بیان کردند وامیدواریم نمایندگان از هرگروه وحزب به وظیفه خود به درستی عمل کنند.

خطیب جمعه داورزن یکی از اصول تحکیم خانواده را اصل مغفرت وبخشیدن دانست و افزود:معنای این اصل براساس بخشیدن زن ومرد و چشم پوشی از خطاهای هم دیگر است.

وی گفت:در فرهنگ دینی ما عفو وبخشش از مکارم اخلاق است وچون ما معصوم نیستیم،به یقین برخورد ناشایستی در روابط مان ممکن است در زندگی از طرف مرد یازن پیش آید و باید قدرت بخشیدن یکدیگر را داشته باشیم تا کانون خانواده گرم شود.

امام جمعه داورزن با اشاره به دیدگاه قرآن کریم، بخشش را سه مرحله عنوان نمود و گفت:قرآن کریم می فرماید: همدیگر را در مسیر خطاپوشی تا آخرین مرحله یاری کنیدببخشید، سرزنش نکنید وبه یاد خودتان هم نیاورید.

وی افزود:درخانواده ای که حریم همدیگر رعایت شود ،فرزندان شایسته ای تربیت می شوندو در فرهنگ خانواده اسلامی ،بر خلاف فرهنگ غربی که خود خواهی ها حاکم است،خدا حاکم ورضایت الهی مقصود است.

ادعای حمایت از حقوق بشر از سوی امریکا دروغ بزرگی است

امام جمعه گناباد با اشاره به ترورهای کور دهه شصت و شهادت جمع کثیری از جوانان انقلابی کشورمان، گفت: می‌توان چهره واقعی حقوق بشر امریکایی را از طریق عملکرد شیطان بزرگ در ماجرای سقوط هواپیمای ایرانی مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام حسن صادقی به سالروز شهادت شهید بهشتی و هفتادودوتن از یاران امام خمینی اشاره کرد و گفت: از این دست حوادث در کشور ما زیاد است که نشان می‌دهد ادعای دفاع از حقوق بشر از سوی امریکا دروغ بزرگی است.

وی با اشاره به سالگرد بمباران سردشت توسط صدام در هشتم تیر ماه و همچنین سالگرد شهادت آیه الله صدوقی و سالگرد سر نگون کردن هواپیمای مسافربری و کشتن 298 مسافر بیگناه گفت: حالا آمریکا با این کارنامه سیاه در حال بحران‌سازی و جنگ اقتصادی در ایران است و هدفش جدا کردن مردم از نظام اسلامی است اما غافل از اینکه ملت ایران در مقابل زورگویی‌های شیطان بزرگ سر تسلیم فرود نخواهد آورد.

صادقی در خصوص جابجایی و تغییر مدیران شهرستان اظهار داشت : اگر تغییر مدیران جهت استفاده از مدیران کارآمدتر باشد همه با آن موافق هستند و به نفع شهرستان است و اگر غیر این باشد این بر خلاف مصالح مردم و شهرستان   است زیرا نیروی جدید تا وقتی با منطقه و مشکلات آشنا شود شش ماه طول می کشد و کارها و پروژه ها عقب می افتد و این به ضرر شهرستان است

وی گفت : در شرایط فعلی نیز این اتفاق افتاده است و هر چه زودتر باید فرماندار جدید گناباد معرفی شود و فرمانداری باشد که اهل کار باشد نه اهل خط بازی و سیاست بازی چون با کار و تلاش است که مشکلات جامعه حل می شود از سیاسی کاری اوضاع بهتر نمی شود.

مدعیان حقوق بشر ناقض آن هستند

امام جمعه موقت تایباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی وبویژه آمریکا با تجهیز صدام به انواع سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در طول هشت سال دفاع مقدس باعث شهادت جمع زیادی از مردم بی گناه ورزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل شدند و این درحالی است که مدعیان دروغین حقوق بشر که خود دم از دفاع از حقوق بشر می‌زنند، سلاح‌های شیمیایی و میکروبی را دراختیار دشمنان این نظام قرار دادند.

حجت‌الاسلام علیرضا با انتقاد از سیاست های خصمانه سران کاخ سفید برعلیه ایران اسلامی افزود: رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در حالی از معاهدات بین المللی و برجام خارج می‌شود که همه می‌بینند که ایران اسلامی به همه تعهدات خود عمل کرده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور امریکا دنبال بهانه‌جویی است، افزود: همه بینش مقام معظم رهبری را در نامگذاری سال گذشته به نام اقتصاد مقاومتی دیدند که اگر به آن عمل می شد مشکلات امروز کشور کمتر می‌بود.

امام جمعه تایباد تأکید کرد: امروز باید در مقابله با آمریکا صبور باشیم و دولت‌مردان نیز مقابله جدی را با اخلال‌گران اقتصادی ودشمنان داشته باشد.

بی‌توجهی مدیران به حل مشکلات اقتصادی

امام جمعه تربت جام نیز بر توجه دولت به حل مشکلات اقتصادی تأکید کرد و گفت: سهل‌انگاری و بی‌توجه مدیران به حل مشکلات اقتصادی قابل تحمل برای ملت نیست و اخیرا نصیحت رهبری را در پی داشت که مطالبات مردم بایستی به رسمیت شناخته شود.

حجت الاسلام علی پیرنیا افزود: اینکه مشکلات در حوزه تورم و ارز را تبدیل به بحران کرده و حل‌نشدنی احساس کنیم این حق مردم نیست.

وی تاکیدکرد: اگر مردم وارد میدان شوند و دولت را کمک کنند کشور از مشکلات اقتصادی نجات پیدا می‌کند و دولت نیز باید برجام خارجی را به برجام داخلی تبدیل کند.

وی با اشاره به مقاومت مردم انقلابی یمن در حملات وحشیانه عربستان  بیان داشت: عربستان در وضعیت بدی قرار گرفته و درآینده نزدیک اثری از مقامات عربستان و اسرائیل را نخواهیم داشت.

ملت و دولت در برابر توطئه اقتصادی دشمن هوشیار باشند 

امام‌جمعه کاشمر در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با اشاره به بروز مشکلات اقتصادی در جامعه، این شرایط را یکی دیگر از توطئه‌های دشمنان و بیگانگان برای ضربه زدن به‌ نظام و انقلاب دانست و گفت: در این راستا انتظار می‌رود دولت و ملت با هوشیاری و بیداری در برابر توطئه اقتصادی و معیشتی که از سوی دشمنان طراحی‌شده است بایستند و اجازه ندهد به اهداف پلیدشان دست یابند.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی بابیان اینکه بروز یک شوک و مشکل اقتصادی نباید زمینه‌ساز سوءاستفاده سودجویان شود تا قیمت اجناسشان را چندین برابر افزایش دهند، اظهار داشت: قطعاً گران‌فروشی و احتکار کالاهای موردنیاز مردم از مصادیق بارز بی‌رحمی و بی‌انصافی است بنابراین باید حواسمان باشد که در توطئه دشمنان گرفتار نشویم.

وی با اشاره به اینکه استکبار و دشمنان خارجی تنها با ما دشمنی نمی‌کنند بلکه افرادی در درون خودمان یا مسئولان کم‌کار و بی‌تعهد با همراهی این جریانات دشمنی خودشان را ابراز می‌کنند، یادآور شد: افرادی در بدنه نظام هستند که با اعتراضاتی که انجام می‌دهند مبارزه با استکبار را زیر سؤال می‌برند و با صحبت‌هایی که می‌کنند باعث ایجاد تنش می‌شوند و در برخی مواقع هم از سازش با استکبار دم می‌زنند و نه‌تنها کمک نمی‌کنند بلکه در این مسیر سنگ جلوی پای جبهه مقاومت می‌اندازند تا مردم و جبهه مقاومت را در برابر توطئه استکبار ضعیف کنند.

 خطیب جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه دشمن با تحمیل فشارهای اقتصادی و ایجاد التهاب درصدد عاجز کردن ملت و تحت‌فشار قرار دادن دولت و نظام برای دست برداشتن از مقاومت است خاطرنشان کرد: متأسفانه افراد بی‌دین و بی‌ایمان با دریافت ارز دولتی کالاهایی وارد و آن را به‌صورت آزاد می‌فروشند که این اقدام نهایت بی‌دینی و بی‌انصافی است.

وی با اشاره به این‌که انتظار ملت از دولت این است که تکلیفش را با مفسدین اقتصادی روشن کند افزود: باید با سوءاستفاده کنندگان و مفسدین اقتصادی برخورد شود تا دامنه فساد اقتصادی از بازار، دولت  و سودجویان برچیده شود و وضعیت به حالت عادی برگردد.

طباطبایی با اذعان به این مهم که نباید نسبت به نقش دشمن در حوزه مشکلات اقتصادی بی‌تفاوت باشیم متذکر شد: تصمیم استکبار جنگیدن در جبهه اقتصادی است به همین دلیل با توجه به این‌که ما در حال یک جنگ و نبرد با دشمن بی‌رحمی قرار داریم که از اصل و اساس دین و اسلام و ملت را قبول ندارد و برخوردهایی که انجام می‌دهد دشمنی‌هایش برای همه اثبات‌شده است.

 وی بابیان این‌که قطعاً با نقش پررنگ مردم و دولت می‌توانیم به‌سلامت از این پیچ خطرناک عبور کنیم گفت: توطئه و دسیسه دشمنان همواره با هوشیاری و بیداری ملت خنثی‌شده و دشمن درراه رسیدن به اهدافش ناامید و مأیوس شده است.

امام‌جمعه کاشمر با اشاره به این‌که بایستی جلوی بروز شایعات را گرفت تا توطئه و دسیسه دشمن گریبان گیر ما نشود اظهار داشت: دشمن با چهره اقتصادی و التهاب بازار وارد جنگ با انقلاب ما شده است بنابراین از دولت انتظار داریم با نظارت دقیق بر قیمت‌ها و مراقبت و نظارت بر بازار زمینه تثبیت و کنترل قیمت‌ها را فراهم کند.

مبارزه اقتصادی نیازمند برنامه جامع و همت ملی است

امام جمعه تربت حیدریه با تأکید بر اینکه مبارزه در نبرد اقتصادی نیازمند برنامه جامع و همت ملی است، اظهار کرد:برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی مطالبه مهم ملت ایران است.

امام جمعه تربت حیدریه تاکید کرد: در جنگ نابرابر و ظالمانه اقتصادی دشمن علیه جمهوری اسلامی نیازمند یک برنامه اقدام جامع عملی و همت ملی هستیم و در این راستا یقینا برخورد با مفسدان افتصادی تاثیر گذار است.
بی شک در این فتنه اقتصادی مبارزه با مفسدان اقتصادی که محارب و مفسد فی الارض و ستون پنجم دشمن محسوب می شوند و برخورد قاطع با آنها مطالبه مهم ملت ایران است . 
وی گفت :
۱۷ شوال سالروز رشادت حضرت علی ع در روز خندق است روزی که به عنوان روز فرهنگ پهلوانی وورزش زورخانه ای نام گرفته است که جا دارد مردم و مسئولان در توسعه این ورزش آمیخته با آموزه ها و آداب اسلامی تلاش کنند.

 اما امام جمعه خلیل‌آباد بخشی از سخنان خود را در نماز جمعه این هفته به موفقیت‌های تیم ملی ایران در جام جهانی اشاره کرد و گفت: این مسئله بسیار مهمی است که ایران توانمندی ایستادگی در برابر تیم پرتقال و اسپانیا دارد با توجه به صحبت هایی که می شد که ایران حتی یک لحظه نمی تواند در برابر تیم های بزرگ به ایستد ولی حقیقت چیز دیگری بود که تشکر رهبر انقلاب و مردم از ملی پوشان کشور و شادی مردم بعد بازی ها و همچنین استقبال بی نظیر از ملی پوشان را به دنبال داشت.

حجت‌الاسلام علی ناهیدی با تأکید بر اینکه آنچه برای مردم و رهبری اهمیت دارد مشاهده تلاش و کوشش و غیرت ورزی برای رسیدن به موفقیت است حتی اگر در پایان به نتیجه دلخواه دست پیدا نکنید، تصریح کرد: همین ایستادگی یک ارزش است و مردم اگر ببیند مسئولان نظام برای ساماندهی امور مردم به طور مداوم در حال کوشش هستند کمبودها را تحمل خواهند کرد و این نشان از امید و برداشتن موانع است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به لزوم استفاده از سرمایه بی‌نظیر ملت برای عبور از مشکلات اشاره کرد و گفت: مردم اگر شاهد ایستادگی مسئولان در سازمان‌دهی امور باشند قطعاً کمبودها را تحمل می کنند.

امام جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه آمریکا جنگ تبلیغاتی و اقتصادی گسترده ای علیه ملت ایران شروع کرده است، افزود: برجام داخلی باید راه اندازی شود و از سرمایه بی نظیر ملت برای عبور از این مشکلات استفاده کنیم و مدیران باید تلاش بیشتری داشته باشند و بدانند که هنوز تحریم جدید از سوی دشمن علیه ما آغاز نشده و حدود ۵ ماه فرصت داریم.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته صرفه جویی در مصرف آب، اظهار داشت: همه ساله با شروع تابستان و فصل گرما مصرف آب به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

ناهیدی در ادامه به نقش آب در زندگی بشری کرد و گفت: آب از عوامل آبادانی زمین و بهداشت و تأمین علوفه دام ها و تأمین منابع غذایی و از عوامل پیدایش انسان ها و سرسبزی زمین است.

تیم اقتصادی دولت باید ترمیم شود

امام جمعه موقت بردسکن هم در سخنان خود بر لزوم توجه بیشتر دولت به مشکلات اقتصادی تأکید کرد و گفت: رئیس جمهور  باید برای پیگیری برجام، به برجام داخلی بیندیشد زیرا مشکلات اقتصادی امان مردم را بریده است.

حجت الاسلام  محرم مصوری اظهار کرد: برای حل مشکلات کشور نباید چشم به خارجی‌ها داشته باشیم بلکه سرمایه عظیم کشورمان می‌تواند جوابگوی چندین سال خدمت به مردم باشد.

وی ادامه داد: امریکا خیر و صلاح ما را نمی‌خواهد و او یک دشمن مکار وحیله‌گر است  که در طول 40سال گذشته به همه ثابت شده است.

امام جمعه موقت بردسکن سقوط هواپیمای مسافری کشورمان توسط امریکا را یادآور شد و گفت: دولت باید در تیم اقتصادی خود تجدید نظر کند و نمره این تیم قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: دشمن ما را تهدید می‌کند و از گزینه‌هایی که می‌گوید کاهش فعالیت‌های کشور در عرصه نظامی است و ترس امریکا و اسرائیل و دیگر دشمنان به ما درخصوص تولیدات و تجهیز نظامی است و حالا بیاییم با دست خودمان  خود را تضعیف کنیم؟

 امام جمعه موقت بردسکن با طرح این سوال که دولت و مجلس در راستای اشتغال چه کاری را انجام داده است، افزود:  جوانان ما بیکار هستند، مشکلات کشاورزان چندین برابر گذشته است، بنابراین شما و دوستان نماینده‌تان برای این حوزه انتخابیه خود چه کار کرده اید و باید پاسخ دهید .

وی با تجلیل از کمیته امداد برای تحویل 16 سری جهیزیه برای  دختران دم بخت تحت پوشش این نهاد  درشهرستان، اظهار کرد:  این نهادها در بطن انقلاب هستند وشما این نهادها را متهم می کنید ولی شما را نصیحت می کنم  به سوگندی که خورده اید وفادار باشید  و بجای حمایت از سران فتنه ودیگر افرادقانون شکن به فکر مردم زحمت کش باشید به فکر جوانان  کشاورزان ومشکلات باشید زیرا اشتغال ما در شهرستان خیلی عقب است همچنین در حوزه کشاورزی هم کشاورزان مطالباتی دارند؟

شهید بهشتی نقشه راه قوه قضاییه را ترسیم کرد

امام جمعه خواف در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: به مناسبت شهادت شهید بهشتی و یاران وفادارش ابن هفته به نام دستگاه قضا نامگذاری شده است و دشمنان فکر می‌کردند با ترور شهید بهشتی انقلاب به شکست کشیده می‌شود؛ در حالی که این شهادت پشتوانه‌ای برای حرکت انقلاب شده و این روز برای ملت ما تاریخ‌ساز است و نشان داد که دشمنان به ملت ما هرچه بیشتر فشار بیاورند ایستادگی ما بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید ذبیح الله شمسیان با تقدیر از فعالیت‌های دستگاه قضا، افزود: شهید بهشتی حق زیادی به گردن ملت ما دارد و نقشه راه قوه قضاییه را ترسیم کرد و تجربه و پختگی او شخصیت ایشان را ممتاز کرده بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های مهار نوسانات و التهاب‌های اقتصادی، مبارزه قاطع با فعالیت‌های سوداگرانه و اخلال‌گرانه در اقتصاد کشور است، بیان داشت: مردم در یک نظام اسلامی نباید محتاج لوازم اولیه زندگی باشند و معیشت آنها دچار بحران شود و مسوولان وظیفه دارند به امور معیشت مردم توجه کنند

امام جمعه خواف یادآور شد: نباید شرایط به‌گونه‌ای باشد که فردی بتواند با استفاده از ارز دولتی کالا وارد کرده ولی باقیمت ارز آزاد در بازار بفروشندو

شمسیان خاطرنشان کرد: همه باید با هم در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و دشمنی‌های اقتصادی رئیس جمهور خبیث این کشور ایستادگی کنیم، اگر هر کس در هر مسئولیتی و پست و مقامی که هست، درست کار کند، اوضاع بهبود پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مگر می شود همه درست کارکنند و کار خراب شود؟ کارهایی که باید انجام شود، مشخص است، اگر مشکلی است حتما در کشور دارند خراب کار می‌کنند.

وی اظهار داشت: امروز در جامعه مشکلات اقتصادی وجود دارد که نیازمند تدبیر دولتمردان هستیم و بسیاری از مشکلات عوامل خارجی ندارد بلکه به داخل کشور بازمی‌گردد و باید قبول کنیم مشکلاتی در داخل کشور وجود دارد که موجب ایجاد نارسایی‌هایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.