همدان - همایش پیشگیری از اعتیاد با حضور جانشین فرماندهی پایگاه، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جمعی از مسئولین در پایگاه نوژه برگزار شد.

همایش پیشگیری از اعتیاد در پایگاه نوژه برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان ، مدیرکل بهزیستی استان در همایش پیشگیری از اعتیاد در پایشگاه نوژه که با حضور جانشین فرماندهی پایگاه، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جمعی از مسئولین برگزار شد.

محمد رضا الوند با اشاره به شعار امسال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر"اول گوش کن ! گوش کردن به کودکان و نوجوانان ، گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آنهاست" گفت:  کودکان بیش از همه از والدین خود تأثیر می‌پذیرند لذا آگاه سازی والدین یکی از بخش‌های مؤثر و بسیار مهم در هر برنامه‌ی پیشگیری از اعتیاد است.

وی ادامه داد: برخلاف نوجوانان که معمولاً شیوع مصرف را بیش از حدِ واقعی آن فرض می‌کنند، مطالعات مختلف نشان داده‌اند که همواره والدین میزان شیوع سوء مصرف مواد مخدر را کمتر از میزان واقعی آن تخمین می‌زنند و در نتیجه، خطر آن را نیز احساس نمی‌کنند و اغلب باور ندارند که این مشکل برای فرزندان آن ها نیز ممکن است پیش آید. لذا ضروری است در ابتدا، والدین باید از خطر اعتیاد آگاه شوند و درباره پیشگیری از آن احساس مسئولیت کنند و  این آگاه سازی باید به طور مکرر از راه های مختلف، مانند خواندن کتاب، جزوه، روزنامه، شرکت در جلسات مشاوره، سمینار و پیوستن به انجمن‌ها و تشکل‌های والدین انجام شود.

الوند خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای مختلف مسایلی مانند ترک اعتیاد و پیشگیری از این معضل توسط نهادهای مردمی انجام می شود اما متاسفانه نقش و عملکرد نهادهای مردمی کشورمان در زمینه پیشگیری از اعتیاد آنچنان که باید و شاید نیست.

مدیرکل بهزیستی استان  فاکتور آموزش به افراد را در بحث مقابله اجتماعی با اعتیاد مهم اما ناکافی دانست و افزود ضروری است متناسب با نیاز روز و نوع مشکل مداخلات طراحی و اجرایی گردد.

مدیرکل بهزیستی استان در حاشیه این همایش از میز خدمت بهزیستی شهرستان کبودرآهنگ، مرکز اقامتی میان مدت"کاروان بسوی امید" و مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.