همدان - دبیر کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله و رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل از بررسی سناریو زلزله فرضی شهرستان نهاوند با استفاده از روش ICS (سیستم فرماندهی حادثه)خبر داد.

بررسی سناریو زلزله فرضی شهرستان نهاوند با استفاده از روش ICS

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمد حسین مرادی" اظهار کرد:جلسه کارگروه های تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین، ابنیه ساختمان و شهرسازی و همچنین کارگروه حمل و نقل ، شریانهای حیاتی ، بلایای جوی و طوفان در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

وی افزود: از آنجا که گسل سراسری زاگرس یکی از فعال ترین گسل های کشور محسوب می شود آثار تخریبی فعالیت آن بسیار شدیدتر از گسل آوج است برهمین اساس منطقه نهاوند در معرض خطر بیشتری قرار دارد.

مرادی ادامه داد: هدف اصلی طرح این سناریو ، مشخص شدن برنامه های قابل اجرا در بحران های شبه واقعیت در منطقه است و هدف فرعی آن جلوگیری از غافلگیری مدیران بحران در مقابله با زلزله همچنین کمک به برنامه ریزی و ارتقای شناخت مدیران از شرایط بعد از وقوع زلزله است.

وی یادآورشد: برنامه ریزی راه های جایگزین در صورت آسیب دیدن راه ها و پل های موجود و همچنین پیش بینی محل های اسکان موقت و ضروری در هنگام بروز زلزله بسیار ضروری است.

مرادی تصریح کرد: از دیگر اهداف مهم برگزاری جلسات و طرح سناریو زلزله فرضی در مناطق مختلف می توان به برنامه ریزی در چرخه مدیریت بحران استان و در چهارچوب برنامه راهبردی مدیریت بحران کشور و کمک به تدوین طرح عملیات اضطراری مدیریت زلزله و پیش بینی و پیشگیری از عواقب سوء وقوع زلزله اشاره نمود.

دبیر کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله در پایان جلسه به شرح اقدامات و برنامه های اختصاصی اکیپ های اعزامی از واحدهای تابعه به مناطق هشت گانه شهرستان نهاوند پرداخت.

 مرادی اظهار کرد: هر کدام از این اکیپ ها توسط یکی از شهرستانهای استان همدان به محل اعزام شده و با راهبری فرمانده حادثه ( مدیر کل راه و شهرسازی) اقدامات لازم بعمل خواهند آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.