اصفهان- رییس مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان گفت: عزم جدی شورای پنجم و مدیریت جدید شهری اصفهان این است که عقب ماندگی‌های اصفهان در حوزه دیپلماسی شهری را جبران کند.

عقب‌ماندگی اصفهان در دیپلماسی شهری را جبران می‌کنیم

کورش خسروی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: متاسفانه طی دو دهه گذشته دیپلماسی شهری در اصفهان رو به فراموشی رفته بود و روابط بین الملل به معنای واقعی را در شهرداری اصفهان شاهد نبودیم و این امر باعث شده بود که یکی از مهمترین ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در شهرها وجود دارد که بحث دیپلماسی شهری است، معطل باقی بماند و از آن استفاده نشود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دوره جدید مدیریت شهری اصفهان و با اصرار شورای پنجم، شهردار اصفهان موظف شد که هر چه زودتر نسبت به انتخاب یک نفر به عنوان «مدیر روابط بین الملل شهرداری اصفهان» اقدام کند.

رییس مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در شورای شهر اصفهان برای جبران دو دهه تعطیلی دیپلماسی شهری که باعث شده بود شهرداری اصفهان موقعیت خود را در بخش روابط بین الملل از دست دهد و حتی تفاهم نامه های عقد قرارد خواهرخواندگی در حال انقضاء بود، فعالیت هایی انجام شد که باعث بازگشتن جایگاه اصفهان به گذشته خود گردید، افزود: طی دو هفته گذشته با حضور شهرداری اصفهان در شبکه شهرهای خلاق یونسکو، جایگاه اصفهان تقویت شد.

وی ادامه داد: تا چند هفته آینده شرح وظایف امور بین الملل شهرداری و انتظارات شورای شهر از این مجموعه را شفاف سازی و تدوین خواهیم کرد.

خسروی با بیان اینکه با آغاز بکار مدیر روابط بین الملل شهرداری اصفهان انتظار می رود تبادلات مالی و اقتصادی و رفت و آمدهای هیات های تجاری  با نظارت مدیریت شهری اصفهان رونق بگیرد، گفت: نکته ناامید کننده این است که در کشور یک تجربه موفق در حوزه دیپلماسی شهری نداریم تا بتوانیم آن را الگو قرار دهیم.

وی افزود: در مقابل نکته امیدوار کننده آن است که در حال حاضر عزم جدی در مدیریت شهری وجود دارد تا عقب ماندگی ها و کم کاری ها را جبران کند.

 رییس مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد شورای پنجم در سال ۹۷ بتواند اخبار خوبی را در خصوص دیپلماسی شهری ارایه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.