قدس آنلاین-رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی معتقد است که سرمایه‌گذاری در بخش هتل باید متوقف و به بخش ایجاد مراکز تفریحی در مشهد متمرکز شود.

سرمایه‌گذاری در بخش هتل باید متوقف شود

محمد قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخش هتل سازی مشهد، باید متوقف و در بخش تفریحی که باعث ماندگاری بیشتر مسافر می‌شود، انجام شود؛ در واقع بیش از حد نیاز هتل و مجموعه اقامتی ساخته‌ایم و اکنون فضاهای تفریحی که ماندگاری مسافر را افزایش می‌دهد ضروری است.

وی یکی از راهکارهای افزایش ماندگاری گردشگر را راه‌اندازی تله کابین در شهر دانست و عنوان کرد: ارتباط غرب و جنوب غرب مشهد به گونه‌ای است که امکان ایجاد تله کابین را دارد، این اقدام می‌تواند بسیار تاثیرگذار و درآمدزا باشد، همچنین ایجاد تالارهای مناسب برای برگزاری جشن‌ها، جشنواره‌ها و مناسبت‌های فرهنگی و هنری می‌تواند به ماندگاری مسافر کمک کند.

قانعی در خصوص ایجاد فضاهای تفریحی زمستانه در مشهد، بیان کرد: فضاهای تفریحی زمستانه در خراسان رضوی کم است و بهتر است در این خصوص نیز سرمایه‌گذاری شود، در این زمینه تفریحاتی همچون اسکیت روی یخ می‌تواند به افزایش فضاهای تفریحی زمستانه کمک کند.

وی در خصوص ایجاد فضاهای تفریحی در هتل‌ها مطرح کرد: هتل داری، صنعتی مرتبط با مهمانداری و پذیرایی از مهمان است اما در کنار این صنعت، هتل‌ها می‌توانند فضاهای تفریحی نیز داشته باشند که از جمله آن می‌توان به برگزاری جشن‌ها، جشنواره‌ها، تئاتر، اجرای موسیقی‌های محلی اشاره کرد و هتل‌ها باید از هر آنچه با آداب و سنت ما همخوانی داشته باشد و متناقض با آن نباشد می‌توانند بهره ببرند.

رییس اتحادیه هتلداران استان یادآور شد: در گذشته توریست تا 10 روز در مشهد اقامت داشت اما اکنون این میزان به کمتر از 2 روز رسیده است که اگر ماندگاری گردشگران را در مشهد افزایش دهیم ماندگاری در هتل‌ها خود به خود بیشتر می‌شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.