سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: تغییر یکی دو نفر از تیم اقتصادی دولت و رئیس بانک مرکزی اگرچه لازم است اما کارساز نیست بلکه باید سیاست‌های اقتصادی دولت نیز تغییرات اساسی داشته و جوابگوی شرایط کنونی باشد. گرچه پاره‌ای از مشکلات اقتصادی به فشارهای بیرونی ارتباط دارد اما بخشی دیگری نیز به بی تفاوتی‌ها و ناکارآمدی مسئولان دولتی مربوط است.

کارد به استخوان مردم رسیده است / سیاست‌های اقتصادی دولت باید تغییر کند

زهرا سعیدی مبارکه در مصاحبه با خبرنگار سیاسی قدس آنلاین درباره گرانی و نابسامانی‌های اقتصادی اخیر و عملکرد تیم اقتصادی دولت، اظهار داشت: به اعتقاد بنده، تغییر یکی دو نفر از تیم اقتصادی دولت و  رئیس بانک مرکزی کارساز نیست بلکه باید سیاست‌های اقتصادی دولت نیز تغییرات اساسی متناسب با شرایط جدید و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی پیدا کند. دولت باید بتواند با وجود تحریم‌ها و فشارهای خارجی، ضعف‌های مدیریتی را حل و فصل کند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: مردم باید مطالبه‌گری خود را به شیوه صحیحی داشته باشند. به هر حال در شرایط کنونی، دغدغه و نگرانی‌های مردم درباره وضعیت اقتصادی بسیار زیاد و کارد به استخوان آنها رسیده است. در بسیاری از مناطق به ویژه در شهرستان‌ها و مناطق محروم  بیکاری و گرانی‌ها به مردم و کشور آسیب جدی زده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی دولت تصریح کرد: گرچه پاره‌ای از مشکلات به فشارهای بیرونی ارتباط دارد اما بخشی دیگری نیز به بی‌تفاوتی‌ها و ناکارآمدی مسئولان دولتی مربوط است.  شرایط کنونی، شرایطی نیست که مسئولین بخواهد از کار خود سرباز بزند و به نوعی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

سعیدی افزود: مجلس باید در بسیاری از مواقع محکم در مقابل اشتباهات و کوتاهی‌های دولت بایستد. متاسفانه مجلس در بسیاری از حوزه‌ها دریچه اطمینانی به دولت داده که هر سوال و استیضاحی در مجلس مطرح می‌شود دولت از آن سربلند بیرون می‌آید، بنابراین خود را در مقابل سوالات و دغدغه‌های مجلس درباره مردم و وضع اقتصادی پاسخگو نمی‌داند.

وی تأکید کرد: برخی از اقدامات همچون گذاشتن جلسه‌های پی در پی و سخنرانی‌ها و فرافکنی مشکلات به خارج از کشور یا بیرون از دولت دیگر دردی از مردم دوا نمی‌کند. مردم وقتی پرونده‌های متعدد فساد را مشاهده می‌کنند که به سرانجامی هم نمی‌رسد و مفسدان مجازات نمی‌شوند، اعتمادشان  از بین می‌رود. دولت باید برای حفظ اعتماد مردم که سرمایه کشور است در برابر فسادهای اقتصادی و نابسامانی بایستد و راهکارهای عملی ارائه کند.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.